Amsterdam Exchanges 24 Nov 2000 Lunchflits

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000
Amsterdam Exchanges

24 Nov 2000 Lunchflits

De ochtendhandel werd gekenmerkt door een licht herstel van AEX-fondsen die de laatste dagen enige achteruitgang lieten zien. KPN, Philips en ABN AMRO maakten weer iets van het verlies van de laatste dagen goed. De AEX-index won 1,44%; rond half een stonden 14 van de 24 fondsen op winst. Bij de AMX-index stonden rond half een 12 fondsen hoger en noteerden er 2 ongewijzigd. De AMX-index moest echter 0,45% prijsgeven hetgeen voor een belangrijk deel werd veroorzaakt door een flinke teruggang bij CMG. Beleggers keerden zich af van dit bedrijf na een winstwaarschuwing van Sema, een Britse onderneming die in hetzelfde segment werkzaam is als CMG. In Japan sloot de Nikkei index 0,1% hoger op 14.315,35. In Hong Kong ging de belangrijkste blue chips index met 1,3% verlies de dag uit. In Taiwan was echter sprake van een opmerkelijke stijging van 5,3%.

Indices rond 12.30 uur:
AEX-index 658,01