Mysolar.com geeft informatie over zonne-energiesystemen

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000

ECOFYS

MYSOLAR.COM VINDT UW OPTIMALE ZONNE-ENERGIESYSTEEM

(an English version of this press release follows)

Vanaf vandaag kan iedereen die geïnteresseerd is in de aanschaf van een zonne-energiesysteem de beste oplossing vinden en bestellen op de Internet site www.MySolar.com.

Naast allerlei algemene informatie over zonne-energie, worden bezoekers met behulp van een 'Wizard', waar geografische en andere (financiële) voorkeuren kunnen worden aangegeven, geleid naar het meest optimale zonne-energiesysteem voor hun situatie. In eerste instantie geeft de site informatie over zonnestroomproducten (fotovoltaïsche energie of PV) van leveranciers in Nederland en Duitsland.

De informatie is gepresenteerd in drie talen, te weten Engels, Duits en Spaans. Meer talen zullen worden toegevoegd. Elke leverancier ter wereld kan zijn productgegevens laten opnemen in MySolar.com, waardoor zijn bereik enorm kan worden vergroot en zijn marketingkosten kunnen dalen.

MySolar.com zal de mondiale marktplaats worden voor potentiële klanten en aanbieders van zonne-energiesystemen. De verkopen van zonne-energiesystemen voor huishoudens, zowel zonneboilers (om tapwater te verwarmen) als zonnestroomsystemen (productie van elektriciteit) zijn de laatste jaren wereldwijd sterk gestegen. Om deze verkopen verder te stimuleren en een goed overzicht te bieden van wat het aanbod van zonne-energie is, is MySolar.com opgestart. Hiermee wordt verwacht dat meer mensen zonne-energie zullen gebruiken, waarmee zij een bijdrage kunnen leveren aan de reductie van de uitstoot van broeikasgassen, veroorzaakt door het gebruik van koolwaterstoffen.

MySolar.com is een product van E-concern (www.e-concern.com), een toonaangevend bedrijf gevestigd in Utrecht met de missie te zorgen voor duurzame energie voor iedereen. Dochters van Econcern zijn adviesbureau Ecofys, Econergy (Sales) en Ecostream (diensten voor eindgebruikers).

Voor de redactie:
Voor meer informatie over MySolar.com kunt u contact opnemen met Arjan Visser, tel. +31 30 2808 471, mobiel +31 624732114, e-mail (A.Visser@MySolar.com)

24 nov 00 15:00