Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 24-11-2000 Persbericht district Den Bosch

HELFT BROMFIETSERS IN OVERTREDING (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond bleken ruim de helft van de zevenentachtig gecontroleerde bromfietsers op de locaties Rompertsebaan en Christiaan Huygensweg in s-Hertogenbosch hun zaakjes niet voor elkaar te hebben. 42 van hen werden bekeurd voor uiteenlopende zaken als helmdraagplicht, het niet in het bezit zijn van het bromfietscertificaat, oranje plaat in plaats van een gele plaat etc. Drie opgevoerde bromfietsen zijn voor technisch onderzoek uit het verkeer genomen.

VIERENVIJFTIG OVERTREDINGEN BIJ VERKEERSCONTROLE (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn bij verkeerscontroles op de Van Grobbendoncklaan, Citadellaan en het Kapelaan Koopmansplein in s-Hertogenbosch vierenvijftig overtredingen geconstateerd. Niet dragen gordel 25 Parkeerverbod 01 Lekke uitlaat 01 Verlichting 13 Negeren stopteken 01 Onverzekerd rijden 01 Negeren rood licht 07 Verkeerd voorsorteren 01 Rijden in strijd met geslotenverklaring 02 Rijden zonder rijbewijs 01 Niet voorzien van werkende richtingaanwijzers 01

BEVEILIGINGSMEDEWERKER BEDREIGD (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is in het winkelcentrum Rompertpassage in s-Hertogenbosch een 20-jarige beveiligingsmedewerker zonder enige aanleiding met de dood bedreigd. Uit videobeelden is de identiteit van de dader komen vast te staan. Het gaat om een 31-jarige Bosschenaar. Hij is inmiddels uitgenodigd op het bureau voor het afleggen van een verklaring.

HARDLEERSE ROSMALENSE (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is een wel zeer hardleerse 17-jarige Rosmalense tweemaal bekeurd voor het rijden zonder helm op een bromfiets. Een agent bekeurde het meisje, waarop zij met een nogal grote mond reageerde. Uit haar verhaal bleek dat zij eerder die avond voor hetzelfde feit door een andere agent was bekeurd. Zij had zich echter van deze eerder uitgeschreven bekeuring kennelijk niets aangetrokken. Haar ouders zijn ingelicht.

AUTO GESTOLEN BIJ BEDRIJFSINBRAAK (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn bij een bedrijfsinbraak aan de Ploegweg in s-Hertogenbosch een GSM en autosleutels ontvreemd. Met de autosleutels is een blauwe Peugeot 306, 1.9 D Turbo met het kenteken XT-DR-13 vanaf het terrein gestolen.

Fl. 400,= BOETE VOOR RIJDEN ONDER INVLOED (Rosmalen)

Van donderdag op vrijdag heeft een 19-jarige automobilist uit s-Hertogenbosch op de Kamperfoeliestraat in Rosmalen Fl. 400,= boete gehad voor het rijden onder invloed. Hij kreeg een rijverbod van twee uur.

WINKELINBRAAK (Vlijmen)

Van donderdag op vrijdag is ingebroken in een winkel aan het Plein In Vlijmen. Uit het pand is een onbekend geldbedrag ontvreemd.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Vrijdagmorgen is vanaf de Landstrekenlaan in s-Hertogenbosch een grijze Volkswagen Caddy TDI met het kenteken 02-VN-HV ontvreemd.

VERDACHTE DIEFSTAL SNORFIETS AANGEHOUDEN

(s-Hertogenbosch) Donderdagmiddag is op de Barbaraplaats in s-Hertogenbosch een 22-jarige Amsterdammer aangehouden als verdacht van diefstal / heling van een snorfiets. Medewerkers van Stadstoezicht zagen de verdachte de bromfiets neerzetten en hard wegrennen. Bij controle van de bromfiets bleek deze eind augustus op de Kempenlandstraat in s-Hertogenbosch te zijn gestolen. Toen de man even later bij de bromfiets terugkwam is hij aangehouden en ingesloten.

OMSTANDERS HELPEN BIJ AANHOUDING WINKELDIEF (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond hebben omstanders op de Pensmarkt in s-Hertogenbosch een medewerker van een drogisterij geholpen bij de aanhouding van een zeer agressieve winkeldief. De verdachte, een 25-jarige man uit Zaltbommel werd betrapt op diefstal van dertien flessen shampoo. Hij probeerde zich met geweld aan zijn aanhouding te onttrekken. Met behulp van een vijftal omstanders kon hij toch worden aangehouden. Een gewaarschuwde agent van de bereden politie heeft de man geboeid, waarna hij is afgevoerd. Op het bureau is hij inverzekeringgesteld.

VERDACHTEN POGING AUTODIEFSTAL OP HETERDAAD BETRAPT (Drunen)

Van donderdag op vrijdag zijn twee 34-jarige Bosschenaren op de Kortenaerstraat in Drunen op heterdaad betrapt bij een poging tot diefstal van een auto. Een getuige zag het tweetal bezig in hun poging de auto te stelen en waarschuwde de politie. De verdachten zijn op de Frans Halslaan aangehouden.