Buhrmann verkoopt ICT-afdeling Corporate Express

Nummer

BUHRMANN VERKOOPT ICT-AFDELING
CORPORATE EXPRESS AAN AAC COSMOS

De verwachting is gewettigd dat Buhrmann en AAC Cosmos overeenstemming bereiken over de verkoop van de ICT-afdeling van Buhrmanns dochterbedrijf Corporate Express Nederland BV aan AAC Cosmos. Deze verkoop is in lijn met de strategie dat het leveren van ICT-diensten niet langer tot de kernactiviteiten van Buhrmann behoort.

De ICT-afdeling van Corporate Express Nederland heeft circa 160 mensen in dienst en is gevestigd in Zwolle. Daarnaast zijn medewerkers werkzaam in Leeuwarden, Groningen, Enschede, Utrecht en Beverwijk. Naar verwachting zal de overdracht van de activiteiten per eind december kunnen plaatsvinden.

Het bedrijf AAC Cosmos is een Nederlandse ICT-onderneming (gevestigd te Eindhoven) met 340 mensen in dienst. De onderneming biedt kennisintensieve ICT-oplossingen voor het bedrijfsleven, instellingen en overheid. Alle 160 medewerkers zullen bij AAC Cosmos hun werkzaamheden voortzetten.

Noot voor redacties