Datum nieuwsfeit: 24-11-2000

MEDIAKABEL

Iris Sonneman kijkt 57½ uur onafgebroken naar Big Brother

Capelle aan den IJssel, 24 november 2000 -- Onwaarschijnlijk lang heeft Iris Sonneman (24) uit Roermond onafgebroken naar haar idolen gekeken in het Big Brother fanhuis. Maar liefst 57½ uur hield Iris het vol om, zonder slaap al zappend te kijken naar Big Brother. In het speciaal ingerichte Big Brother-fanhuis in Rotterdam zaten de afgelopen dagen twaalf kandidaten die van de ene naar de andere camera schakelden in het echte Big Brother huis. Wanneer de bewoners in Almere sliepen, werden de kandidaten wakker gehouden door speciale opdrachten. Iris bleek uiteindelijk de sterkste van de twaalf.

De grootste spelbreker was de ochtend van 23 november. Na ruim 40 uur onafgebroken kijken hield meer dan de helft van de kandidaten het voor gezien. Even ervoor waren al drie kandidaten opgestapt met als gevolg dat alleen Nicolette, Debbie en de uiteindelijke winnaar Iris overbleven. Rond de klok van 21.00 uur gisterenavond hield Debbie het voor gezien en vrij snel daarna, tegen 23.30 uur Nicolette. Iris: .Het was zwaar, maar ontzettend leuk. Het enige waar ik nu naar verlang is mijn bed. Of ik nu nog naar Big Brother ga kijken? Natuurlijk, ik ben een echte fan. Zodra ik wakker ben, zal ik weer alles doen om de bewoners in Almere te volgen..

Tijdens de wereldrecordpoging mochten de deelnemers ieder uur 5 minuten iets voor zichzelf doen. Deze tijd mocht ook opgespaard worden. Daarnaast kregen de deelnemers bijzondere opdrachten. Die opdracht voerden ze dan uit totdat de eerste bewoners in Almere ontwaakten. Op dat moment gold het onafgebroken kijken weer.

Wie verbreekt record?
De recordpoging is een initiatief van Mr Zap. Als oprichter van het Big Brother-fanhuis wil zij iets speciaals doen voor de Big Brother-fans. Jeroen Smeele, woordvoerder van Mediakabel: .Mr Zap heeft 24 uur per dag de live beelden van Big Brother. We vonden dat we de Big Brother-fans de kans moesten bieden om zo lang mogelijk, onafgebroken te kijken. Het wereldrecord is nu gezet. Het was prachtig om te zien hoe de echte fans aan het beeldscherm gekluisterd zaten. Het is voor iedereen een mooie uitdaging om onder dezelfde omstandigheden het record te verbreken. Ik denk dat het moeilijk wordt. Bovendien hebben ze in andere landen geen Mr Zap. 24 uur per dag live kijken wordt bij voorbaat dus al moeilijk. Een ding is zeker. Het Big Brother fanhuis is nu geopend. Wie een kijkje wil nemen in het fanhuis kan zich aanmelden via de website www.kijkenwanneerjewilt.nl. Want daar is het uiteindelijk allemaal om begonnen..

Digitale diensten
Mediakabel biedt als een van de eerste in Nederland digitale televisie aan. Mediakabel biedt naast Mr Zap een uitgebreid dienstenpakket op het gebied van techniek, programmering, klantenservice en marketing aan alle geïnteresseerde kabelmaatschappijen in Nederland. Deze kabelmaatschappijen bedienen gezamenlijk ruim 2,6 miljoen huishoudens. Daarnaast neemt Casema een deel van de diensten van Mediakabel af.

/////

Noot voor de redactie,