Boekhouding via Internet blijkt in behoefte te voorzien

Bron: 7x24
Meer uit deze bron

Boekhouding via Internet blijkt in behoefte te voorzien

AMSTERDAM, 24 november 2000 - Ondernemers in het midden en klein bedrijf blijken onverwacht sterk te reageren op de mogelijkheid om bij Boekbank.nl op Internet hun boekhouding te doen.

Medio november is het eerste pakket op de markt gekomen waarmee bedrijven hun boekhouding direct op internet kunnen voeren. De site is nog niet helemaal af, maar werd afgelopen maandag toch alvast opengesteld om
concurrenten voor te blijven.

Nu, een week later hebben zich al enige tientallen bedrijven aangemeld voor de gratis proefmaand. Daarvan hebben er nu al 21 toegezegd na de proefmaand
definitief hun boekhouding op internet te gaan doen. Dat is aanzienlijk meer dan verwacht.

Met het pakket van Boekbank.nl kunnen bedrijven (tot 1.000 werknemers) boekhouden, factureren, aanmanen en de BTW-aangifte doen. Hiervoor hoeft de gebruiker geen eigen sofware aan te schaffen of te installeren. De ondernemer kan zich via de site www.boekbank.nl aanmelden en direct aan de slag. Het pakket kan vervolgens onbeperkt worden gebruikt voor een vast bedrag per maand. Men hoeft geen onderhouds- of garantiecontract af te sluiten en men hoeft nooit een nieuwe versie te installeren. Zelfs het maken van backups wordt de deelnemende bedrijven - elke nacht - uit handen genomen. Vergelijkbare software in eigen beheer heeft een winkelwaarde van 10 - 15 duizend gulden.

Opvallend in de reacties van de bedrijven die BoekBank zijn gaan gebruiken:

- Men is in eerste instantie erg positief over het feit dat een pakket gewoon een maand kan worden geprobeerd, dat is bij gewone software bijna nooit toegestaan.

- Voor veel bedrijven is een vaste maandelijkse all-in bijdrage aantrekkelijk. Een aantal bedrijven informeerde naar de veiligheidsmaatregelen, omdat men het 'eng' vond dat de bedrijfsgegevens via internet benaderbaar zijn.

Boekbank.nl meent zelf eigenlijk iets te vroeg naar buiten gekomen te zijn, daardoor is het onderdeel aanmaning nog niet in gebruik, dat komt in de eerste week van december beschikbaar. Het onderdeel facturering is vandaag geïnstalleerd.

Het einde van de dozenschuiverij in de software is nabij: over enige tijd hoeven bedrijven niet meer naar de winkel voor hun computerprogramma's.

zie ook: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/11/15/E058.htm

Noot redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot

Hans van Heertum
Deccaweg 38