Spaanse beursautoriteiten akkoord met Ahold overname

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000
Bron: Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold
Ahold openbaar bod op aandelen Spaanse supermarktketen Superdiplo

Spaanse beursautoriteiten akkoord met overname

Zaandam, Nederland; Madrid, Spanje - 24 november 2000 ? Koninklijke Ahold heeft goedkeuring ontvangen van de Spaanse beursautoriteiten (?Comisión Nacional del Mercado de Valores? ? of ?CNMV?) voor de overname van alle uitstaande aandelen van de Spaanse super- en hypermarktonderneming Superdiplo S.A. met ruim 300 winkels en een omzet van circa Euro 1,5 miljard. In aansluiting hierop brengt Ahold van 27 november tot en met 27 december a.s. een openbaar bod uit op alle aandelen Superdiplo. Naar verwachting zal de transactie op 30 december worden afgerond. Namens Ahold zal Banco Santander Central Hispano het openbaar bod uitvoeren.

In september jl. tekende Ahold een overeenkomst met een groep aandeelhouders van Superdiplo voor de overdracht van hun 68% belang in de onderneming. Superdiplo heeft in totaal ongeveer 51 miljoen aandelen uitstaan. Ahold biedt 0,74 van een gewoon aandeel Ahold voor een aandeel Superdiplo. Op 27 november zal dit neerkomen op ongeveer Euro 26,50 per Superdiplo aandeel. Deze ruilverhouding kan eventueel worden gewijzigd op basis van richtlijnen uit het prospectus. In oktober jl. gingen de Europese mededingingsautoriteiten al akkoord met de overname.

Na afronding van de overname heeft Ahold in Spanje circa 500 winkels met een omzet op jaarbasis van Euro 2 miljard, driemaal de huidige omvang.

Succesvolle Spaanse winkelketen
Superdiplo is een winstgevende, snelgroeiende super- en hypermarktonderneming in Spanje met een omzet van circa Euro 1,5 miljard. Superdiplo heeft meer dan 300 winkels op de Canarische Eilanden, in Zuid-Spanje, Andalusië en de regio Madrid. Zeer recent heeft de onderneming haar eerste supermarkt geopend in Casablanca, Marokko. De onderneming heeft meerdere winkelformules, waaronder supermarkten, hypermarkten en buurtwinkels, met zowel food als non-food voor wekelijks ruim 4 miljoen klanten. De winkels bieden een breed assortiment verse producten, kruidenierswaren en huishoudelijke artikelen.

Ahold vooraanstaand in Spanje
In twee jaar tijd heeft Ahold op de Spaanse markt een sterke en winstgevende positie opgebouwd.
Exclusief Superdiplo bezit Ahold momenteel bijna 230 winkels in Spanje met een omzet van ruim Euro 500 miljoen. De winkels van Superdiplo passen voortreffelijk bij Ahold?s huidige vestigingen en worden evenals de bestaande Ahold locaties hoog gewaardeerd door de consument.

Met Superdiplo beschikt Ahold España binnenkort over nieuwe schaalgroottevoordelen en synergiemogelijkheden.

Ahold Public Relations: 075-659 57 20
Na kantooruren: Hans Gobes 06-55 82 22 98; Jan Hol 06-22 93 31 37

Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen.
De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen,
omdat ze beïnvloed kunnen worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.