Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Sjoerd van Andel
Datum: 24 november 2000

Eenzijdig ongeval Sassenheim
Op vrijdag 24 november rond 09.00 uur reedd een 56-jarige man uit Krimpen aan den Ijssel op zijn motorfiets vanuit Den Haag in de richting van Amsterdam op de A44. Ter hoogte van Sassenheim kwam hij bij een file waardoor hij moest remmen. Hierdoor ging zijn motor slingeren en kwam de man ten val. Hij belandde tegen de vangrail toen hij onderuit ging. De man is naar het LUMC overgebracht met letsel aan zijn rechterarm en hoofd. Later op de dag is hij ontslagen uit het ziekenhuis.

Containerbrandjes Leiden In een half uur tijd zijn vanmorgen in de Safraantuin twee groene afvalcontainers in brand gestoken. Rond 11:00 uur kwam de melding. De brandweer hoefde er niet aan te pas gekomen. De brand is door een bewoner met de tuinslag geblust. Ook aan de overzijde was een afvalcontainer aangestoken. Zonder twijfel gaat het om brandstichting. Omwonenden zal worden gevraagd of hen iets is opgevallen.

Inbraak woning Gouda
In een woning aan de Oosthaven is ingebroken in de nacht van 23 op 24 november jl. Een schuifraam werd opengebroken. O.a. werd een kluisje en een GSM weggenomen.

Mishandeling Krimpen aan de Lek
Op de Tiendweg is op 23 november jl, omstreeks 22.00 uur een mishandeling gepleegd. Twee jongens van 13 en 15 jaar besloten op het bruggetje voor een keukencentrum een sigaretje te roken. Op dat moment passeerde een scooter met daarop 2 bestuurders. De scooter kwam uit de richting van Krimpen aan den Ijssel. De bijrijder stapte af, vroeg aan één van de jongens om een sigaret en begon deze jongen (de 15-jarige) plotseling te slaan en te schoppen. Na de mishandeling reden de bestuurder en de bijrijder van de scooter weg in de richting van Krimpen aan de Lek. Het slachtoffer moest zich onder behandeling van een arts laten stellen. Hij had een lichte hersenschudding en een gezwollen ooglid. De politie heeft inmiddels de aangifte opgenomen.

Einde persberichten