IEX Info Exchanges versterkt directie

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000

IEX versterkt directie

Den Haag, 24 november 2000.
Hans-Poul Veldhuyzen van Zanten (31) en Eric Visser (31) zijn toegetreden tot de directie van iEX Info Exchanges (www.iex.nl). iEX Info Exchanges exploiteert een beurs website gericht op particuliere beleggers. iEX is een van de grootste beurssites in Nederland.

iEX oprichters Floris Rost van Tonningen (24) en Raymond Spanjar (24) blijven parttime aan het bedrijf verbonden en gaan daarnaast hun onderbroken studie afmaken. "Floris en ik hebben de afgelopen twee jaar bijna dag en nacht aan iEX gewerkt", aldus Spanjar. "Die fase is nu voorbij. iEX kreeg behoefte aan meer ervaren management. Wij willen ook van deze gelegenheid gebruik maken om onze studie af te maken."

Veldhuyzen Van Zanten zal zich bezig houden met de verdere technische ontwikkeling en Visser neemt de commerciële en organisatorische taken over. Medeoprichter, columnist en aandeelhouder Michael Kraland (50) blijft betrokken bij de ontwikkeling van de inhoud van iEX.

Veldhuyzen Van Zanten en Visser hebben onlangs real time koersen van de AEX toegevoegd aan iEX. "Met deze beurskoersen zijn onze bezoekers optimaal op de hoogte van de koersbewegingen. We zijn constant bezig met het toevoegen van functionaliteit voor onze gebruikers en gratis real time koersinformatie is daarin de eerste stap", aldus Visser. IEX werkt met een in-house technisch team waardoor iEX haar eigen gezicht houdt. De Europese expansie strategie die de directie ontwikkeld heeft wordt op dit moment succesvol uitgevoerd.

De twee nieuwe directieleden hebben hun sporen verdiend als oprichters van V3, wereldmarktleider in redirect services.

Noot voor redacties