British Telecom kiest voor Ericsson Smartphone

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000

persbericht

BRITISH TELECOM KIEST RSA SECURID SOFTWARE VOOR DE ERICSSON R380s SMARTPHONE

HEDEL, 24 november 2000 RSA Security maakt bekend dat British Telecom (BT) de RSA SecurID authenticatiesoftware gebruikt in de nieuwste Ericsson R380s smartphone. Hiermee wordt onbevoegde toegang tot bedrijfskritische draadloze applicaties van British Telecom afgeschermd. Als pilotproject rust British Telecom interne medewerkers uit met de Ericsson R380s. Zij gebruiken RSA SecurID-technologie om zich te identificeren bij vaste en draadloze applicaties.

RSA SecurID software voor de Ericsson R380s beveiligt de toegang tot WAP-diensten met krachtige authenticatie van gebruikers. Gebruikers van de Ericsson R380s hoeven niet langer verschillende apparaten met zich mee te dragen. De met RSA SecurID uitgeruste R380s toont de SecurID code , waardoor het overbodig wordt de SecurID token apart bij zich te hebben. RSA SecurID software is vooraf op de Ericsson R380s geïnstalleerd waardoor het apparaat heel eenvoudig kan worden ingezet en beheerd. Ericsson R380s
De Ericsson R380s is een kleine dual band smartphone die de functionaliteit van een mobiele telefoon combineert met geavanceerde communicatie-eigenschappen als WAP, SMS en e-mail. De telefoon biedt een compleet arsenaal aan PDA-achtige tools, waaronder een adresboek, agenda, notitieblok en de mogelijkheid tot synchronisatie met toonaangevende PC-applicaties. Alle applicaties zijn volledig in de R380s geïntegreerd.

BT Syncordia Solutions
Syncordia Solutions is de e-business- en communicatiegroep van BT. Deze groep levert en beheert oplossingen voor het optimaliseren van de IP-omgeving. Consultancy, e-business, e-CRM en netwerkgeoriënteerde applicaties van Syncordia Solutions zijn te vinden bij veel van de grootste en meest gerespecteerde organisaties ter wereld. De omzet in Groot-Brittannië bedraagt circa $1 miljard. Hiermee is BT Syncordia Solutions één van de grootste leveranciers van beheerde en uitbestede netwerk- en IT-oplossingen in Groot-Brittannië Het heeft meer dan 27.000 gebruikers, variërend van middelgrote bedrijven tot multinationals in 92 landen wereldwijd.

Over RSA Security
RSA Security (NASDAQ- RSAS), de meest vertrouwde naam in e-Security, helpt organisaties een betrouwbare omgeving te creëren voor e-business. Hiervoor kunnen zij gebruikmaken van RSA SecurID two-factor authentication, RSA BSAFE encryptie en RSA Keon digital certificate management systems. Er zijn wereldwijd meer dan een half miljard applicaties in gebruik die werken met RSA BSAFE en meer dan zes miljoen gebruikers van RSA SecurID. Met bijna 20 jaar ervaring en gebruikmakend van innovatieve technologie, is RSA Security in staat in te spelen op de veranderende eisen op beveiligingsgebied in de nieuwe online economie. Meer informatie over RSA Security is te vinden op www.rsasecurity.com Meer informatie voor de redactie:
RSA Security Potters PR Jan Hereijgers Monique Potters tel. +31 (0)73 599 8330 tel. +31 (0)345 501595 email: (jhereijgers@rsasecurity.com) email: monique@potterspr.nl