Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Datum nieuwsfeit: 25-11-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 11.10 uur
Rijden onder invloed op een snorfiets

VEENENDAAL Vrijdagavond omstreeks kwart over elf zag de politie tijdens de surveillance op de Weverij een man op een snorfiets rijden. De bestuurder reed van links naar rechts over de weg.

De 54-jarige bestuurder uit Veenendaal bleek gedronken te hebben en werd meegenomen naar het bureau. Uit de ademanalyse werd duidelijk dat hij 1,7 promille alcohol in zijn bloed had. Het rijbewijs van de man werd ingevorderd. Met een rijontzegging van acht uur werd hij naar huis gestuurd. Binnenkort zal de rechter de straf voor de man bepalen.

Doorrijden na aanrijding letsel

VEENENDAAL Een 57-jarige man uit Veenendaal reed vrijdagavond omstreeks half twaalf met zijn fiets op het pad langs Cairo en wilde linksaf de Prins Bernhardlaan op rijden.

Vanaf de kant van de Kleine Beer kwam een bromfietser met hoge snelheid aanrijden en reed zonder te remmen in de flank van de 57-jarige fietser. Door de aanrijding kwamen beide ten val. De bestuurder van de bromfiets stond op en reed zonder zich over het slachtoffer te bekommeren, weg.

In de haast vergat de bromfietsbestuurder zijn helm mee te nemen. Het betreft een zwarte helm voorzien van drie sticker met de tekst AGV. Aan de linkerkant zit een sticker in de vorm van een maan. Op de rechterzijde van de helm zit een sticker in de vorm van een gezicht welke lammen uitslaat.

Het slachtoffer werd met een hoofdwond overgebracht naar het ziekenhuis. De politie is op zoek naar mensen die mogelijk het ongeval hebben gezien. Ook wil de politie in contact komen met mensen die mogelijk de kenmerken van de helm herkennen. Heeft u informatie, belt u dan met de politie van het district Heuvelrug, tel.: 0900 88 44.

Aanrijding letsel

RENSWOUDE Een 22-jarige bestuurder uit Renswoude reed vrijdagmiddag met zijn bestelbus over de Barneveldseweg. Voor hem reed een 35-jarige inwoner uit Ratenow op zijn fiets.

Op het moment dat de bestuurder uit Renswoude de fietser wilde inhalen stuurde hij te laat naar links en reed tegen de achterkant van de fiets aan. Hierdoor ontstond een aanrijding waarbij de 35-jarige man ten val kwam en zijn been brak.

De bestuurder van de bestelbus bleef ongedeerd. De fiets werd geheel vernield afgevoerd.