Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 25-11-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 25-11-2000 2ePersberichtzaterdag25november2000

Politieberichten

Veldhoven: Algehele verkeerscontrole
Tussen vrijdagavond 21.00 en zaterdagmorgen 04.30 is er op de A67 een algehele verkeers-controle gehouden. Aan de verkeerscontrole is deelgenomen door de Politie Veldhoven, de Koninklijke Marechaussee, de Rijks Verkeers Inspectie, de Motorrijtuigenbelasting, de Stageklas Pomb opleiding regio Brabant Zuid-Oost, de Douane, de Algemene Inspectiedienst, de K.L.P.D., het Openbaar Ministerie en de Rijkswaterstaat. Er zijn 3496 voertuigen gecontroleerd. 909 Daarvan kregen een proces-verbaal: 5x alcohol, 814x snelheidsovertreding (de hoogst gemeten snelheid was 250 km/u), 1x vuurwerk(1 pak strijkers), 5x geen autoverzekering,7x geen APK, 6x gladde band, 8x geen rijbewijs, 2x valse kentekenplaat, 1x gesignaleerd voertuig, 1x ongewenste vreemdeling, 4x drugs (boete fl. 200,-), 1x betekenen vonnis, 13x niet tonen rijbewijs, 2x niet tonen rijbewijs, 6x onjuiste verlichting, 1x defecte uitlaat, 1x geen buitenspiegel, 1x slechte zichtbaarheid vanuit auto, 1x ontvreemde voertuigen (auto+caravan),11x rijtijdenwet, 2x vrachtauto zonder begrenzer (boete fl. 1.200,-), 2x knoeien met tachograafschijf (boete fl. 3.000,-), 4x onjuist gebruik handelaarkenteken (boete fl. 1.500,-), 6x rijden met geschorst kenteken (boete fl. 1.000,-), 4x inbouweisen
personenautobedrijfsvoertuig (boete 2.500,-). Tevens zijn drie personen aangehouden ter zake diefstal auto en caravan, jachtwet en het rijden met een valse kentekenplaten.

Eindhoven: Diefstal tas
Zaterdagmorgen omstreeks 11.00 uur is op de Urkhovenseweg van een 68- jarige fietster uit Geldrop haar handtas gestolen. Zij fietste daar richting Helmondseweg. Op een gegeven mo-ment bemerkte ze dat er iemand achter haar fietste. Gekomen bij de Helmondseweg sloeg deze rechtsaf de Kalverstraat in. Even verderop bemerkte ze dat haar handtas uit de fietstas verdwenen was. In haar handtas zaten persoonsbescheiden, enkele pasjes, cards, toiletartike-len en een paar honderd gulden.

Eindhoven: Zakkenrollerij
Zaterdagmiddag tussen 14.00 en 14.30 uur is een 42- jarige man uit Eindhoven slachtoffer ge-worden van zakkenrollen. Hij was aan het winkelen op de Demer. Toen hij wilde betalen be-merkte hij dat de portefeuille uit zijn broekzak verdwenen was. In de portefeuille zat ruim fl. 3.500,- .

Helmond: Alcohol
Zaterdagmorgen om 5.00 uur is op de Schootense Dreef een 30- jarige automobilist uit Helmond aangehouden. Hij viel op door zijn slingerend rijgedrag. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. Hij blies1,55 pro mille. De man kreeg een rijverbod van 8 uur opgelegd. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Aanrijding met gewonden
Zaterdagmorgen omstreeks 5.00 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Rochadeweg Korendijk een 20- jarige automobilist en zijn 45- jarige passagiere, beiden uit Helmond, gewond. De man reed over de Korendijk richting Haverdijk. Gekomen op de kruising met de Rochadeweg reed hij door nog onbekende oorzaak rechtdoor en kwam in een sloot tot stilstand. De vrouw moest met behulp van de brandweer worden bevrijd. Beiden zijn overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis. De man kon na behandeling huiswaarts keren. De vrouw klaagde over pijn in de rug en liep een armbreuk op. De auto is zwaar beschadigd.

Helmond: Inbraak in woning
Vrijdagmiddag tussen 14.00 en 16.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Prof. Scher-merhornlaan. Toegang tot de woning is verkregen na inklimming slaapkamer op de eerste verdieping. Uit de woning zijn sieraden, persoonsbescheiden, truien, een jas en geld gestolen.

Helmond: Diefstal portemonnee
Zaterdagmiddag tussen 12.00 en 13.00 uur is er van een 25- jarige vrouw uit Helmond haar portemonnee gestolen. Zij was aan het winkelen in de Veestraat. Bij het afrekenen bemerkte ze dat de portemonnee uit haar tas verdwenen was. In haar portemonnee zaten diverse pasjes en een paar honderd gulden.

Son: Inbraak in bouwketen
Tussen vrijdagmiddag 16.30 en zaterdagmorgen 7.30 uur zijn er diverse bouwketen aan de 5200 en 7000 opengebroken. De sloten zijn vernield. Weggenomen zijn een koffieapparaat, een fax, etenswaren en snoepgoed.

Oirschot: Aanrijding met gewonde
Zaterdagmorgen omstreeks 7.35 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Kempenweg Moorland een 17- jarige bromfietster uit Best gewond. Zij reed daar over het fietspad van de Kempenweg naar genoemde kruising. Een 47- jarige automobilist uit Oirschot die daar reed, draaide rechtsaf de Moorland op en botste tegen de bromfietster die rechtdoor ging. De brom-fietster klaagde over een pijnlijke pols. Na behandeling daarvan in het St. Catharinaziekenhuis kon zij huiswaarts keren.

Maarheeze: Alcohol
Zaterdagmorgen omstreeks 3.00 uur is op de Oranje Nassaulaan een 46- jarige automobilist uit Heeze gecontroleerd. De man bleek gedronken te hebben. Hij blies 1,05 pro mille. De man kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal.

Wintelre: Inbraak in woning
Tussen vrijdagmiddag 12.30 en zaterdagmorgen 2.30 uur is er ingebroken in een woning aan het Bijsterveld. Aan de voorzijde is de garagedeur geforceerd. Uit de garage zijn twee fietsen weggenomen.

Westelbeers: Diefstal rolluik
In de periode tussen zondag 12 november en zaterdag 25 november jl. is er vanaf een vakan-tiewoning aan de Bospad een rolluik gestolen. De zijgeleiders en bak liet men hangen.

Bladel: Diefstal auto
Tussen donderdagavond 21.00 en zaterdagmorgen 10.00 uur is er vanaf een bedrijfsterrein aan de Leemskuilen een gele vrachtauto, Ford Transit, kenteken VJ-27-RB, gestolen.

Waalre: Aanrijding met gewonde
Zaterdagmorgen omstreeks 11.25 uur raakte bij een eenzijdig ongeval op de splitsing van de Onze Lieve Vrouwedijk Heuvelstraat een 25- jarige automobiliste uit Waalre gewond. Tijdens het rijden wilde zij een in haar auto omgevallen bloemstuk oprapen en raakte daardoor de macht over het stuur kwijt. Zij botste daarbij tegen een boom. De automobiliste klaagde over pijn in de arm en wang. De voorzijde van de auto is zwaar beschadigd.