ZigZagonline.nl live op televisie en Internet

Datum nieuwsfeit: 26-11-2000

ZigZagonline.nl live op televisie en Internet

Basisschoolleerlingen strijden tegen elkaar en krijgen hulp via e-mail

Schiphol-Rijk, 24 november 2000 - MSN.nl en KRO Jeugd presenteren op zondag 26 november, de dag van het 75 jarige jubileum van de KRO, ZigZagonline.nl. In deze multimediale uitbreiding van het populaire televisieprogramma ZigZag zullen televisie en Internet elkaar versterken. Twee teams bestaande uit leerlingen uit groep 8 van twee basisscholen zullen strijden om de ZigZag-beker. Zij moeten zo snel mogelijk telkens drie vragen over een onderwerp beantwoorden, waarbij zij gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden van Internet, waaronder de efficiënte zoekmachine 'MSN Zoeken'. De onderwerpen zijn breed gekozen en geven een beeld van de enorme veelzijdigheid van Internet.

De televisie-uitzending wordt via live streaming ook uitgezonden op MSN.nl. Dit maakt het mogelijk voor alle Internet-gebruikers om de televisie-uitzending op de PC-monitor te bekijken en tegelijkertijd aan het spel mee te doen via e-mail en de website www.zigzagonline.nl. Klasgenootjes van elk team zullen in hun schoolgebouw via diverse PC's hun team kunnen steunen door via 'MSN Chat' oplossingen door te geven. De presentatoren Johan Terryn en Stefan Stasse doen via een live satelliet-verbinding verslag van de stemming op beide basisscholen. Op de website www.zigzagonline.nl kan iedere Internet-gebruiker meedoen, door oplossingen van speciale 'e-mail-vragen' naar hun favoriete team te mailen. www.zigzagonline.nl is ook bereikbaar vanuit MSN.nl.

Zigzag-presentatrice Yvon Jaspers: "De ZigZag-doelgroep van 9 tot 12 jarigen groeit op met Internet. Sommigen zijn er dagelijks thuis mee bezig. Anderen gebruiken het alleen op school. Wij hebben deze speciale editie van ZigZag gelanceerd om te laten zien hoe kinderen met Internet omgaan en om de kinderen zelf de mogelijkheid te bieden om het Internet als geweldig spel te beleven."

Joost Nienhuis, manager van MSN.nl: "Wij hebben heel enthousiast met KRO Jeugd samengewerkt om dit project van de grond te tillen. We zijn uitgekomen op een innovatief concept waarbij Internet en televisie naadloos in elkaar overgaan. Dat wij samen met KRO Jeugd deze jonge groep kinderen kunnen bedienen, geeft onze sterk groeiende Nederlandse website een grote impuls."

ZigZagonline.nl
zondag 26 november 17:00 - 18:00
Nederland 1

Over MSN en MSN.NL
MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 201 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 gebieden en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 1,9 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers. Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren MSN Hotmail, 's werelds grootste e-mailsysteem; MSN Search, de veelgebruikte zoekmachine, en de populaire instant messaging-dienst MSN Messenger Service. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.