Politiebericht Utrecht: District Eemland-zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-11-2000

Politiebericht Utrecht: District Eemland-zuid 13.15 uur
12-Jarige krijgt klappen

HOOGLAND Gistermiddag omstreeks kwart voor een reden twee jongens met hun fiets vanaf Nieuwland in de richting van de Agaatvlinder. Ter hoogte van de fietsbrug wilden de jongens oversteken, echter de bestuurder van een witte Mercedes bestelbus verleende hen geen voorrang.
Even later kwamen de jongens de bestelbus weer tegen en werden zij door de bestuurder aangesproken. Deze vond het nodig om een van de twee knapen, een 12-jarige jongen uit Amersfoort, twee klappen te geven en aan zijn oren te trekken. De jongen hield er een forse bult aan zijn linker oor aan over.
Zijn vader heeft bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. Omdat het kenteken en een volledig signalement van de betrokken automobilist ontbreken, zal het voor de politie moeilijk worden om deze bestuurder op te sporen.

Automobilist valt in slaap

AMERSFOORT Gisterenmiddag om kwart over drie reed een 57-jarige automobilist uit Amersfoort over de A28 in de richting van Hoevelaken. Ondanks het vroege tijdstip viel de man achter het stuur in slaap en raakte met zijn voertuig in de berm. De auto schoot vervolgens de rijbaan weer op en de inmiddels wakker geworden bestuurder probeerde zijn auto weer onder controle te krijgen.
Dit had tot gevolg dat hij wederom de berm inschoot en over de kop sloeg. Een 26-jarige man uit Schiedam die getuige was van dit schouwspel verleende eerste hulp. Ter plaatse gekomen ambulancepersoneel stelde vast dat de betrokken automobilist geen verwondingen had opgelopen. Zijn voertuig raakte zodanig vernield, dat deze vermoedelijk total loss zal worden verklaard.