D66: onderwijsbeleid moet drastisch wijzigen

D66

27 november 2000

ONDERWIJSBELEID MOET DRASTISCH WIJZIGEN

D66-fractievoorzitter Thom de Graaf heeft tijdens een spreekbeurt in Hilversum het kabinet opgeroepen het onderwijsbeleid drastisch te wijzigen. De Graaf noemde de huidige basisvorming in het voortgezet onderwijs "een totale mislukking, die te wijten is aan een overspannen gelijkheidsideaal".
D66 pleit al jaren voor differentiatie tussen de verschillende schooltypen en voor minder vakken met meer samenhang. Het vorige week uitgebrachte advies van de Onderwijsraad laat volgens De Graaf geen spaan heel van de huidige basisvorming. De basisvorming moet snel op de helling, vindt ook de Onderwijsraad.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen