WebMethods Packaged Integrations beschikbaar

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000

webMethods Packaged Integrations versnellen implementatie van zakelijke processen tot 80 procent

Nu beschikbaar: kant-en-klare softwareoplossingen voor automatisering van zakelijke processen die verschillende applicaties omspannen

Hilversum, 27 november 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van business-to-business integratie (B2Bi)-oplossingen, maakt bekend dat haar product webMethods Packaged Integrations vanaf vandaag beschikbaar is. webMethods Packaged Integrations zijn kant-en-klare softwareoplossingen waarmee wereldwijde top-2000-bedrijven in staat zijn om veel voorkomende zakelijke processen die verschillende applicaties omspannen, snel te automatiseren. Vergeleken met traditionele implementaties maken deze uiterst flexibele oplossingen het mogelijk om het implementatieproces met wel 80 procent te versnellen en de implementatiekosten met maximaal 70 procent te reduceren. Dit resulteert bij klanten in een sneller rendement op hun investeringen.

Grote ondernemingen bezitten meestal een aantal 'enterprise toepassingen' die bepaalde aspecten van hun bedrijfsvoering beheren, zoals sales force automation, klantenservice en Enterprise Resource Planning (ERP). Echter, zakelijke processen komen niet in isolatie voor, maar omspannen vaak verschillende toepassingen. Bijvoorbeeld: informatie die begint als een offerte wordt daarna vaak een verkooporder, en maakt vervolgens deel uit van een boekhoudkundig of order fulfillment-proces. Verschillende delen van het bedrijf kunnen real-time toegang nodig hebben tot de meest recente informatie. webMethods Packaged Integrations zijn 'prefab'-oplossingen die een snelle integratie van zakelijke processen tussen de belangrijkste zakelijke applicaties mogelijk maken.

"Integratie is niet alleen de eerste prioriteit, maar ook een uitdaging voor veel bedrijven. Zij moeten snel en gemakkelijk verschillende IT-systemen en zakelijke processen kunnen integreren, zonder dat daarvoor langdurig maatwerk programmeerwerk voor nodig is," zegt Kimberly Trudel, vice president Product Development, Industry Products, bij webMethods. "Omdat webMethods Packaged Integrations ontworpen zijn voor een snelle implementatie en omdat ze boven op een compleet integratieplatform gebouwd zijn, kunnen we onze klanten snel een kant-en-klare oplossing bieden. Het resultaat voor onze klanten is een betere planning in de distributieketen, een snellere time-to-market en een hoog rendement op hun investering."

"De vraag naar integratietechnologieën neemt toe nu veel bedrijven applicatie-integratie toepassen als integraal onderdeel van hun informatiearchitectuur. Ze gebruiken de integratieplatforms ook om extern gerichte netwerken van samenwerkende partners te bouwen," zegt Jon Derome, senior analyst BtoB Commerce and Applications, van The Yankee Group. "Het belangrijkste obstakel bij zowel interne als externe integratie is de Integrations-benadering helpt deze complexiteit te verminderen."

webMethods Packaged Integrations

De eerste fase van webMethods Packaged Integrations is gericht op Supply Chain Management. Wanneer het samen met webMethods Enterprise wordt gebruikt, bevat de huidige release voorverpakte oplossingen die de zakelijke processen voor ordermanagement, service en support en synchronisatie van data integreren. Toepassingen die in deze release worden ondersteund zijn onder meer SAP R/3, J.D. Edwards OneWorld, Oracle Applications en Clarify. Voorts zijn webMethods Packaged Integrations gebouwd op een verfijnde integratie-infrastructuur die een aantal krachtige mogelijkheden bevat voor het aanpassen en uitbreiden van de oplossing om aan specifieke wensen van klanten te voldoen. In toekomstige releases zal webMethods nieuwe Packaged Integrations introduceren die gericht zijn op bedrijfstakken zoals telecommunicatie, financiële dienstverlening en andere verticale industrieën. Daarnaast zal webMethods ondersteuning toevoegen voor andere vooraanstaande ERP-, CRM- en Supply Chain Management-toepassingen.

Klanten die webMethods Packaged Integrations gebruiken profiteren van:

* Sneller en hoger rendement op hun investering. webMethods Packaged Integrations versnellen niet alleen de implementatie van e-business strategieën, ze verminderen ook de kosten daarvan en beschermen bestaande investeringen in mensen, systemen en informatie. Vergeleken met traditionele implementaties kunnen webMethods Packaged Integrations een besparing opleveren van wel 80 procent op de ontwikkeltijd en wel 70 procent op de implementatiekosten. Dit resulteert in een veel sneller en hoger rendement op de investering.

* Brede ondersteuning voor toepassingen en zakelijke processen. webMethods Packaged Integrations ondersteunen diverse standaardtoepassingen voor front- en back-end processen in verschillende industrieën. Het Packaged Integrations-product kan ook uitgebreid worden om toepassingen te ondersteunen die specifiek gericht zijn op telecommunicatie, fabricage en andere verticale branches.

* Eenvoudig op maat te maken product. Door gebruik te maken van webMethods Business Integrator, een grafische tool voor procesmodellering, kunnen bedrijven de standaard integraties snel en eenvoudig op maat maken en uitbreiden, zodat ze aan de specifieke eisen die hun organisatie stelt voldoen.

Als aanbieder van diensten op het gebied van geïntegreerde zakelijke processen voor de hightech-industrie, heeft AristaSoft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van webMethods Packaged Integrations. Behalve met hun expertise van de industrie, heeft AristaSoft met haar kennis van relevante enterprise-toepassingen bijgedragen aan het product. Het bedrijf was eveneens webMethods' eerste beta-klant en realiseerde zich onmiddellijk welke toegevoegde waarde webMethods Packaged Integrations kunnen bieden.

"De sleutel tot snelle, efficiënte en flexibele Supply Chain Management is het werken met real-time informatie die op ieder willekeurig moment de vraag en het aanbod accuraat weergeeft," zegt Drew Hoffman, bestuursvoorzitter en CEO van AristaSoft. "Wanneer wereldwijde top-2000-bedrijven systemen voor hun distributieketen implementeren, willen ze niet hoeven kiezen tussen best-of-breed en geïntegreerde systemen - ze hebben allebei nodig. webMethods Packaged Integrations bieden kant-en-klare integratieoplossingen die de best-of-breed systemen verenigen, en daardoor klanten in staat stellen om hun oplossing in de hele onderneming toe te passen."
Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 500 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect,
e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)