Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 27-11-2000 Politieberichten van 26/11 (13.00 uur) t/m 27/11 (07.00 uur)

Drachten: inbraak woning
Van zaterdag op zondag werd ingebroken in een woning op de Robijnekamp. Door verbreking van een keukenraam was men de woning binnengekomen. Uit de woning werden een televisie, een cd-speler en een aantal videobanden weggenomen. De eigenaresse, een 36-jarige inwoonster van Drachten, heeft aangifte gedaan.

Marssum: inbraak woning Van zaterdag op zondag werd ingebroken in een woning aan de Uniastrjitte. Via verbreking van een uitzetraam kwam men in de woning. Uit de woonkamer werd een videorecorder weggenomen. De bewoonster, een 48-jarige vrouw, heeft aangifte gedaan.

Koudum: laser shield
Zondag omstreeks 11.25 uur werd op de Sudergoawei onder Koudum een snelheidscontrole gehouden met de lasergun. Toen de lasergun op een naderende personenauto werd gericht, gaf het apparaat geen snelheid aan. Het bleek dat de naderende auto was voorzien van een laser shield. De bestuurder, een 51-jarige inwoner van Workum, kreeg een proces-verbaal en de laser shield werd in beslag genomen.

Wolvega: inbraak woning
Zaterdag tussen 12.00 en 17.00 uur werd ingebroken in een woning aan de Omgang. Een ruitje in de achterdeur werd geforceerd. Uit de woning werden sieraden en een horloge weggenomen. De bewoonster, een 37-jarige vrouw, heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: inbraak woning
Afgelopen weekend werd ingebroken in een woning aan de Maagdenpalm. De voordeur van de woning werd geforceerd. De gehele woning werd doorzocht. Uit de woning werden sieraden weggenomen De bewoonster, een 27-jarige vrouw, heeft aangifte gedaan.

Heerenveen: aanrijding met gewonde
Zondag omstreeks 18.35 uur reed de bestuurder van een personenauto over de Haskeruitgang. Na een minirotonde kwam de bestuurder, een 19-jarige inwoner van Oudehaske, bij het nemen van een bocht in de weg in een slip terecht en botste vervolgens tegen een boom en kwam daarna tegen een lantaarnpaal tot stilstand. De bestuurder raakte licht gewond aan zijn hoofd en is met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Heerenveen.

Sneek: brandstichting
Zondag omstreeks 18.45 uur kwam er een melding binnen dat de bewoonster van een woning aan de Ubbo Emmiusstraat de bank in haar woonkamer in brand had gestoken. De bewoonster, een 39-jarige inwoonster van Sneek, was door een buurvrouw (44 jaar) uit de woning gehaald. De brandweer heeft het vuur geblust. De schade bleef beperkt tot een verbrande bank en rookschade. De bewoonster is overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek en na behandeling is de vrouw overgebracht naar het bureau en ingesloten op verdenking van brandstichting. De vrouw moet nog worden gehoord.

Sneek: man gestoken met mes
Zondag omstreeks 19.10 uur kwam er een melding binnen dat in een woning aan de Houkeslootstraat een man met een mes was gestoken. In de woning werden twee mannen en twee vrouwen aangetroffen, die allen onder invloed van alcoholhoudende drank verkeerden. Een 35-jarige inwoner van Sneek had ruzie gekregen met zijn 28-jarige vriendin en deze had hem daarop met een mes in de rechter bovenarm gestoken. Waarover de ruzie was ontstaan werd niet duidelijk en niemand wilde aangifte doen. In het verleden heeft de politie vaker bemiddeld bij ruzies op dit adres. De steekwond werd in het ziekenhuis behandeld en na behandeling kon de man weer naar huis.

Kollum: aanrijding met gewonde
Zondag omstreeks 23.40 uur vond op de Van Limburg Stirumweg een aanrijding plaats tussen een personenauto en een voetgangster De bestuurder van de personenauto reed in de richting van de Voorstraat en in een bocht van de weg zag hij een echtpaar, die aan de kant van de weg liepen, te laat. De vrouw, een 64-jarige inwoonster van Kollum, werd geschept en kwam in de sloot naast de weg terecht. De vrouw werd door omstanders uit de sloot gehaald en is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis in Leeuwarden. De echtgenoot van de vrouw, een 71-jarige inwoner van Kollum, bleef ongedeerd. De bestuurder, een 53-jarige inwoner van Kollum, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 840 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 10 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Ook de personenauto van de man werd in beslag genomen. De politie Buitenpost vraagt eventuele getuigen van deze aanrijding te bellen met telefoonnummer: 0900 8844.

Joure: vermissing vrouw
Sinds zondagmorgen 09.00 uur wordt de 61-jarige Alla SAHINJAN, Ameense nationaliteit, verblijvende op het AZC aan de Boerestreek vermist. De vrouw is zwaar suikerpatiënt en moet driemaal daags insuline hebben. Als zij dit niet krijgt, raakt zij in coma. De vrouw was lopend op weg gegaan naar de R.K.-kerk aan de Midstraat. Het is niet bekend of de vrouw in de kerk is geweest. De vrouw was zwaarmoedig. Het signalement van de vrouw: lengte ongeveer 1.60 meter, gezet postuur, donkerbruin haar, enigszins kalend, slechtziend, maar draagt waarschijnlijk geen bril, is slecht ter been. De vrouw spreekt geen Nederlands, alleen Armeens. Van de kleding van de vrouw is niets bekend. Door de politie is de omgeving afgezocht, doch dit leverde geen resultaat op. De politie Joure vraagt getuigen, die de vrouw nog hebben gezien of weten waar zij nu is, dit door te bellen op telefoonnummer 0900 8844.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272