Progress Software neemt activa over van X-Collaboration

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000

Progress Software neemt activa over van bekroond e-dienstenbedrijf

XML-expertise van X-Collaboration Software Corporation versnelt volgende e-Business Messaging generatie

Capelle a/d IJssel, 27 november 2000 ? Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS), toonaangevende leverancier van technologie voor de bouw van e-business oplossingen, heeft de activa overgenomen van X-Collaboration Software Corporation, een drie jaar oud softwarebedrijf dat in maart 2000 op de Europese ASP Top de ?Most Innovative Asp?-award van ASPNews.com in de wacht sleepte.

De vermelde activa omvatten de software, groupwarediensten en de gepatenteerde toepassingen van het bedrijf. Progress Software heeft ook een aantal van de ingenieurs van de groep overgenomen.

?De e-service infrastructuur van X-Collaboration draaide reeds bovenop SonicMQ,? aldus Richard Chung, Medeoprichter en Chief Technology Officer van X-Collaboration. ?De visie van Progress in verband met SonicMQ in combinatie met de activa en mensen van X-Collaboration vormen samen een perfecte synergie met het oog op de totstandkoming van de volgende E-Business Messaging generatie.?

SonicMQ staat heel wat verder dan de vorige generaties van messaging-producten en geniet wereldwijde erkenning als leider in het E-Business Messaging segment. SonicMQ ondersteunt de Internetstandaarden en is gebaseerd op de Java Message Service (JMS) specificatie, die in een gemeenschappelijk set van interfaces, messaging-concepten en programmeerstrategieën voorziet.

?Gezien de recente vraag vanuit de B2B-marktplaatsen naar het inbouwen van geavanceerde XML-technologie en de creatie van een open infrastructuur zal deze overname een waardevolle bijdrage leveren tot onze SonicMQ strategie,? aldus Dan Potter, Vice President of Marketing bij Progress Software. ?De e-services van X-Collaboration, zoals workflow, documentbeheer en groupware-methodologieën waarvoor patenten aangevraagd zijn, zullen de leiderspositie van SonicMQ als eerste enabling-technologie voor e-business toepassings-ontwikkeling en -integratie bevestigen en verder verstevigen.?

Dankzij haar brede verspreiding bij de klanten en licentieovereenkomsten met toonaangevende leveranciers van J2EE applicatieservers als Bluestone Software, GemStone en IONA Technologies, is SonicMQ de facto standaard voor JMS geworden.

SonicMQ werd ook geselecteerd door veel toonaangevende e-commerce bedrijven en sleepte reeds heel wat bekroningen in de wacht, zoals de ?Readers Choice Award for Best Java Messaging Tool? van Java Pro Magazine, de award voor de ?Best Java Middleware? vanwege de deelnemers aan de SIGS Conference for Java Development en een World Class Award vanwege Java Developer?s Journal.

Over Progress Software Corporation
Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS) is een wereldwijde leverancier van softwareproducten en diensten voor de ontwikkeling, de ontplooiing en het beheer van e-businesstoepassingen. Progress Software Corporation levert messaging servers, applicatieservers, databanken en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

De partners van Progress Software Corporation zijn meer dan 2.000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan $5 miljard leveren aan Progress®-gebaseerde applicaties en verwante diensten. De producten van Progress Software Corporation worden gebruikt door meer dan 10.000 organisaties in 100 landen over heel de wereld, inclusief 60% van de Fortune 100-bedrijven. Voor meer informatie kunt u terecht op www.progress.com

Voor meer informatie:
Progress Software BRODEUR Worldwide Monique Bruins Döne Köycü telefoon: 010 - 235 11 11 telefoon: 020 ? 346 20 00 e-mail: (mbruins@progress.com) e-mail: (dkoycu@nl.brodeur.com)