Siebel eBusiness Applications versnelt strategie

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000
PERSBERICHT

Siebel eBusiness Applications wordt standaard voor wereldwijde verkoop-, marketing- en service-activiteiten van ipulsys

Internationaal communicatiebedrijf versnelt zijn strategie voor Unassisted Sales en
verbetert klantenrelatie via geïntegreerde eBusiness-oplossing

Amsterdam, 27 november 2000 - De internationale Application Service Provider (ASP) ipulsys heeft Siebel eBusiness Applications gekozen ter ondersteuning van zijn wereldwijde verkoop, marketing- en service-activiteiten. ipulsys gebruikt Siebel eBusiness Applications om wereldwijd een eenduidig beeld van klanten te creëren. Dat vereenvoudigt het werven van klanten aanzienlijk, versnelt de levering van gerichte netwerkdiensten en biedt de mogelijkheid superieure klantenservice via Internet te bieden.

Het Nederlandse bedrijf ipulsys B.V. was voorheen onderdeel van Mannesmann en is recent met venture capital van Warburg Pincus verzelfstandigd. Het bedrijf biedt zijn netwerk- en ASP-diensten over de gehele wereld aan, heeft het hoofdkantoor in Den Haag en verkoop-kantoren in Londen en Parijs.

ipulsys maakt gebruik van Siebel eCommunications, de branchespecifieke versie van Siebel eBusiness Applications voor de communicatiebranche. Siebel eCommunications biedt ipulsys alle mogelijkheden voor het wereldwijd creëren van een enkelvoudig beeld op klanten en maakt het bovendien mogelijk om snel een op Internet gebaseerd verkoopmodel te ontwikkelen. Door deze aanpak bespaart ipulsys aanzienlijk op de kosten die zijn gemoeid met het identificeren en werven van nieuwe klanten, kan het bedrijf sneller klantspecifieke producten en diensten ontwikkelen, kan het '24x7' klantenservice aanbieden en op kosten-effectieve wijze extra diensten en producten aan bestaande klanten verkopen.

Siebel eCommunications genereert gedetailleerde service-orders voor gebruikers van de IP-diensten van ipulsys en regelt hun vragen en aanpassingen ten aanzien van rekeningen.
De verkoop- en servicemedewerkers van ipulsys hebben direct toegang tot informatie over facturering, orderbeheer en netwerkbeheer, zodat zij klanten met uitzonderlijk korte responsetijden van dienst kunnen zijn en hun verkoopresultaten aanzienlijk kunnen verbeteren. Klanten krijgen op hun beurt directe inzage in de diensten die zij van ipulsys afnemen en kunnen daarin wijzigingen aanbrengen. Dat gebeurt via 'interactive Customer Engagement' (iCE), het unieke 'zelfbedieningssysteem' van ipulsys waarmee klanten zelf hun gegevens -zoals de benodigde bandbreedte of de toe te passen prijsstructuur- op ieder gewenst moment aan de actuele situatie kunnen aanpassen.

Roger Bates, Chief Officer Services Assurance van ipulsys, zegt daarover: "De communicatie- markt verandert van dag tot dag. Om ons concurrentievoordeel te handhaven, moeten we ervoor zorgen dat onze producten en diensten tegen lage kosten worden geleverd met de snelheid die Internet-gebruikers verwachten. Onze klanten moeten ook eenvoudig en snel toegang hebben tot onze producten en diensten, anders loop je het risico hen te verliezen aan de concurrent. Met Siebel eCommunications heeft ipulsys een op Internet gebaseerde strategie voor 'unassisted selling' ontwikkeld waarbij een enkelvoudig beeld van de klant bestaat. Dat stelt ons in staat om meer omzet te genereren, nieuwe producten snel op de markt te brengen en een hoogwaardige klantenservice te bieden."

ipulsys faciliteert internationale business-to-business communicatie met wereldomspannende 'web-enabled' IP-oplossingen die de efficiency vergroten, de productiviteit verbeteren, nieuwe marktgebieden openleggen en de distributiekosten verlagen. Deze maatwerk-oplossingen maken het mogelijk geïntegreerde supply chain management-oplossingen te creëren, evenals nauwe relaties met klanten, zodat zij betrouwbaar en effectief in de nieuwe IP-wereld kunnen opereren. De oplossingen worden gedistribueerd en beheerd met het unieke zelfbedieningssysteem 'interactive Customer Engagement' (iCE) van ipulsys. Deze klantenservice op Internet biedt gebruikers uitgebreide faciliteiten om de producten en diensten van ipulsys zèlf aan de wensen aan te passen, automatisch orders in te voeren, de performance te beheren en gedetailleerde verbruiksgegevens in te zien. Hetzelfde systeem levert ook informatie over producten, de netwerkconfiguratie en over toekomstige ontwikkelingen.

Volgens Bates koos ipulsys voor Siebel eCommunications, omdat dat de beste eBusiness-oplossing is, zeker wat betreft het duidelijke, complete beeld dat het systeem geeft van de complete klantenrelaties. Zijn bedrijf was ook onder de indruk van de standaard functionaliteit en het gebruiksgemak van de oplossingen van Siebel. Dat zijn twee factoren waarmee ipulsys zijn applicatie-ontwikkeling aanzienlijk versnelt, terwijl de kosten voor software-aanpassingen en -onderhoud verminderen.

Over Siebel Systems
Siebel Systems, Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatie-software. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maken via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Noot voor redacties