Magda Lambert gaat nieuw Vlaams politiek talent coachen

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000
PERSMEDEDELING VAN DE CVP
(27 november 2000)

Magda Lambert gaat nieuw politiek talent coachen

Daags na de gemeenteraadsverkiezingen schreef Stefaan De Clerck alle gemeentelijke afdelingsvoorzitters van de CVP aan, met de vraag om beloftevolle kandidaten te selecteren die konden meewerken aan de vernieuwing van de partij. De afdelingen reageerden positief, zodat er reeds meer dan 600 namen van overwegend jonge of nieuwe mensen binnenkwamen. Deze mensen zullen een belangrijke rol spelen in het uitbouwen van open netwerken voor de christen-democratie in Vlaanderen.

Om hen te vormen, te begeleiden en te coordineren, werd uitgekeken naar iemand die een frisse kijk op vernieuwing combineert met ervaring inzake nieuwe maatschappelijke bewegingen en een sterk gevoel voor omgang met mensen. Magda Lambert bleek geknipt voor deze functie.

Magda Lambert is een sociologe die de voorbije 15 jaar op de Koning Boudewijnstichting werkte. De laatste jaren was ze directeur Algemene Federale en Europese Programma's. Eerder werkte ze tien jaar aan de KUL, op het departement Sociologie en op het Hoger Instituut voor de Arbeid (HIVA). Sinds oktober werkt ze als zelfstandige.

In oktober werd Magda Lambert door Stefaan De Clerck gecontacteerd. Ze aanvaardde deze uitdaging enthousiast. Voor haar is dit een kans om het politieke engagement van onze jonge talenten te helpen omzetten in concrete politieke actie ten bate van de democratie. De uitslag van de jongste gemeenteraadsvekiezingen was voor haar een bevestiging van deze nood aan engagement.

Magda Lambert is van nature toekomstgericht, open van geest en werkt graag met mensen. Haar hele carriere al bouwde ze tal van netwerken uit. Deze ervaring wil ze nu benutten om jonge en nieuwe mensen te mobiliseren en samen met hen een hedendaags politiek engagement te ontwikkelen, gericht op wijzigende maatschappelijke uitdagingen.

De CVP heet haar van harte welkom.

Stefaan De Clerck

Luk Vanmaercke