HP onthult beheerinitiatief voor mobiele e-services

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000

HP OPENVIEW DÉ OPLOSSING VOOR MOBIELE BEHEER

Nextenso, Nokia en TANTAU kiezen HP OpenView als beheersoftware voor mobiele e-services

Amstelveen, 27 november 2000 - Hewlett-Packard onthult zijn beheerinitiatief voor mobiele e-services en definieert hiermee de beheersoftware van de volgende generatie. Het initiatief bestaat uit een set HP OpenView-oplossingen voor gebruikers van draadloze infrastructuren. Het initiatief is bedoeld om service providers en andere gebruikers van telecommunicatie te voorzien van de oplossingen voor beheer en beveiliging die nodig zijn om voorop te lopen op de markt voor draadloze oplossingen.

Dankzij HP kunnen service providers van mobiele diensten service bieden op elk niveau. Het HP-initiatief maakt het namelijk mogelijk transacties van begin tot eind te volgen en te meten, en levert een veilige omgeving voor deze transacties.

Naast nieuwe HP OpenView-oplossingen ontwikkelde HP samen met partners (Nextenso, Nokia en TANTAU) hiermee samenhangende Smart Plug-Ins (SPI's). Dit maakt HP OpenView tot één van de breedste oplossingen voor mobiel beheer.

Nokia
Eén van de controle-instrumenten die HP OpenView heeft ontwikkeld, is de SPI voor de Nokia WAP-server. Deze houdt zowel de integratie van 'events' als de prestaties van de hele netwerkomgeving in de gaten. HP OpenView's rapportagemogelijkheden zorgen ervoor dat organisaties het beheer van de prestaties van de Nokia WAP server volledig kunnen integreren in het gehele systeembeheer van WAP-diensten.

TANTAU
Samen met TANTAU ontwikkelde HP een SPI waarmee financiële instellingen met één enkele beheerconsole toegang krijgen tot hun internet- en draadloze infrastructuren. TANTAU's zeer schaalbare en veilige platform voor draadloze, mobiele e-commerce is gericht op bedrijfskritische applicaties. Geïntegreerd met HP OpenView biedt het financiële dienstverleners één van de best beheersbare draadloze oplossingen die er bestaan.

Nextenso
De oplossing van HP en Nextenso biedt gebruikers een geïntegreerde, toonaangevende omgeving voor applicatiebeheer. Hierbinnen kan de gebruiker, ISP (Internet Service Provider) of onderneming waarde toevoegen en omzet genereren. Met de inzet van HP OpenView beschikken gebruikers over foutdetectie en prestatiebeheer voor de Nextenso's softwaresuite voor internetportalen.

Beschikbaarheid
De Nokia SPI is verkrijgbaar bij HP en de Nextenso SPI bij Nextenso. De TANTAU SPI komt in het eerste kwartaal van 2001 op de markt.

HP OpenView
Hewlett-Packard is met HP OpenView één van de grootste leveranciers van geïntegreerde beheeroplossingen ter wereld. Afnemers zijn service providers, digitale en traditionele organisaties en het midden- en kleinbedrijf. De oplossingen binnen HP OpenView worden wereldwijd gebruikt in meer dan 135.000 gedistribueerde, heterogene IT-omgevingen. Samen met meer dan 200 partners biedt HP OpenView een complete portfolio aan diensten en beheeroplossingen voor alle belangrijke platforms.

Meer informatie over HP OpenView is te vinden op www.openview.hp.com.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 88.500 werknemers in dienst en behaalde in 2000 een omzet van circa 48,8 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 2000 ruim 2,2 miljard gulden.

Noot voor redacties