Dolly Parton feliciteert Het Land van Ooit met awards

Datum nieuwsfeit: 27-11-2000

PERSBERICHT: 27 november 2000

Dolly Parton feliciteert Het Land van Ooit met zes belangrijke internationale prijzen bij IAAPA Awards 2000

Vier Big 'E' Awards en twee Brass Ring Awards

Themapark Het Land van Ooit werd onlangs gefeliciteerd door zangeres en pretparkeigenares Dolly Parton met het winnen van maar liefst zes internationale onderscheidingen bij de IAAPA Awards in Atlanta (VS). Ooit heeft zowel de eerste prijs in haar klasse gewonnen voor twee Brass Ring Awards als de eerste prijs in maar liefst drie categorieën én een eervolle vermelding bij de Big 'E' Awards.

De Big 'E' Awards en de Brass Ring Awards worden elk jaar door de International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) uitgereikt. Dit is een wereldwijde organisatie, met het hoofdkantoor in Washington DC. Bij de IAAPA zijn meer dan 5.000 leden aangesloten, verspreid over 91 landen.

Big 'E' Awards

Onlangs vond de opwindende ceremonie voor de finalisten van de Big 'E'(ntertainment) Awards van IAAPA plaats, te vergelijken met de Oscars. Hierbij heeft Het Land van Ooit niet minder dan drie eerste prijzen en een eervolle vermelding in ontvangst mogen nemen. Onder anderen Dame Grandeur en Baroccocco, zeer bekend van de kinderserie Kinderen zijn de Baas! van SBS6, ontvingen een felbegeerde Big E Award voor beste entertainers in de categorieën Beste actrice en Beste straatact. Tevens ontving Het Land van Ooit een eervolle vermelding voor de kindertelevisiester Sap de Aardwortel in de categorie Best gekostumeerde karakter.

Brass Ring Awards 2000

De fel begeerde Brass Ring Awards worden uitgereikt voor bijzondere prestaties op mediagebied en Het Land van Ooit heeft met haar unieke en interactieve internetsite de eerste prijs gewonnen in klasse 2*. De website www.ooit.nl gaat verder dan alleen het aanbieden van informatie aan (potentiële) parkbezoekers, maar biedt tevens een virtuele reis door het park en verschillende kinderspelletjes die men zowel on- als off-line kan spelen. De tweede Brass Ring Award is uitgereikt voor de persmap van Het Land van Ooit.

Zangeres Dolly Parton heeft persoonlijk producent van www.ooit.nl ing. Marc-Antony Taminiau van Taminiau Television BV gefeliciteerd met het winnen van de awards. Dolly Parton, zelf eigenaresse van een groot park Dollywood in Tennessee (VS), heeft beloofd Het Land van Ooit volgend seizoen te komen bezoeken.

* gebaseerd op het aantal parkbezoekers op jaarbasis.
Marc Taminiau, directeur van Het Land van Ooit: Wij zijn verrast en enorm gelukkig met de prijzen. Het is niet eenvoudig om als relatief klein park uit een klein land wereldwijd erkenning te krijgen voor je inspanningen, maar dit maakt Nederland groot. Fantastisch!

Aan de redactie:
Bijgaand vindt u bijbehorend fotomateriaal rechtenvrij voor eenmalige plaatsing. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Saskia Blommaert, Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken, Het Land van Ooit op telefoonnummer: 0416-377775 of e-mail naar: (s.blommaert@ooit.nl)