Informatiemiddag Nederlands Normalisatie Instituut

Datum nieuwsfeit: 28-11-2000
Nederlands Normalisatie-instituut

Informatiemiddag Nederlands Normalisatie-instituut:

Slangen: regelgeving, normen en veiligheidseisen

Delft - Hoe zit het met de regelgeving, normen en veiligheidseisen op het gebied van rubberen, metalen en kunststof slangen in relatie tot de Europese Richtlijn Drukapparatuur? Het Nederlands Normalisatie-instituut geeft dinsdag 28 november antwoord op deze vraag tijdens een speciale informatiemiddag. Plaats van handeling is het NEN-gebouw, Vlinderweg 6, te Delft.

Binnen anderhalf jaar moeten Europese bedrijven werken volgens de Europese Richtlijn Drukapparatuur (PED). De invoering van deze richtlijn heeft ook gevolgen voor slangen. Aansluitend op de PED ontwikkelt het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een nationaal regime om de veiligheid van het gebruik van drukapparatuur, waaronder slangen, te vergroten.
Tijdens de informatiemiddag gaan diverse experts vanuit het bedrijfsleven in op de nieuwste ontwikkelingen. Daarbij is bijzondere aandacht voor de rol van (inter)nationale normen ter bevordering van de slangveiligheid. Aansluitend kunnen de deelnemers de dan nog levende vragen voorleggen uit hun dagelijkse praktijk.

Voor wie?
De middag is bedoeld voor onder meer gebruikers van alle typen en soorten slangen, inkopers van materieel, managers van installaties en fabrieken, technische advies- en ontwerpafdelingen van bedrijven, dealers en distributeurs van slangen.

Informatie en opgave
Deelname aan de informatiemiddag kost NLG 495,- (excl. BTW). Voor een programma en opgave: mw. P. van Rheeden, NEN-Chemie en Materialen,
telefoon: (015) 2 690 326, fax: (015) 2 690 676, e-mail: (pauline.vanrheeden@nen.nl).

Bij NEN is ook het Hose Handbook verkrijgbaar. Een Engelstalig naslagwerk waarin alle regelgeving, normen en veiligheidseisen voor slangen terug te vinden zijn, en ook de diverse soorten en maten slangen. Kosten: NLG 179,- (excl. BTW).
Voor meer informatie en bestellingen: NEN-Klantenservice, telefoon: (015) 2 690 391,
e-mail: (bestel@nen.nl) of via het bestelformulier.

omhoog