Meer kans voor deelnemer in de Staatsloterij

STAATSLOTERIJ

Meer kans voor deelnemer in de Staatsloterij

Den Haag, 28 november 2000

Belang van consument staat centraal in nieuw kansspelbestel Meer kans voor deelnemer in de Staatsloterij

Het kabinet heeft het voornemen het kansspelbestel te moderniseren. De modernisering vindt plaats in het kader van de zogenoemde Marktwerking, Deregulering en Wetgevingskwaliteit-operatie (MDW). Het belang van de consument staat in het MDW-rapport voorop. Uit het standpunt van het kabinet blijkt dat zij het voornemen heeft meer loterijen op de Nederlandse markt toe te laten. Bovendien wordt de bestaande loterijen de gelegenheid geboden nieuwe producten te introduceren.

Volgens de Staatsloterij wordt met deze maatregelen het belang van de consument gediend. Want daarmee wordt de keuzevrijheid vergroot: meer loterijen op de Nederlandse markt betekent immers meer concurrentie.

Vanaf januari 2001: nog meer kans in de Staatsloterij Het is een feit dat Nederlanders meespelen in de Staatsloterij om kans te maken op een prijs. De Staatsloterij biedt traditioneel de meeste kans op het meeste geld. Met ingang van de januaritrekking van 2001, verhoogt de Staatsloterij haar winkans aanzienlijk. Nu valt er op vier van de tien loten een prijs, straks wordt dat vijf op de tien.
Bovendien wordt de hoofdprijs verhoogd van 1 miljoen gulden tot 2 miljoen gulden belastingvrij. Daarnaast verloot de Staatsloterij in 2001 straks twee hoofdprijzen in plaats van één hoofdprijs. Deze maatregel sluit aan op de wens van de consument. Uit een recent gehouden marktonderzoek is gebleken dat de klanten van de Staatsloterij kans willen maken op meer en hogere prijzen.

Voor verdere informatie: Anne de Lange, voorlichter van de Nederlandse Staatsloterij. Hij is bereikbaar via 070-30 21 604 (kantoor) of 06-65 15 27 70 (semafoon).

28 nov 00 10:32