Symantec versterkt positie op Macintosh-markt

Datum nieuwsfeit: 28-11-2000
Symantec versterkt positie op Macintosh-markt met nieuwe reeks beveiligingssoftware

Symantec

Norton Personal Firewall, Norton Internet Security en Norton SystemWorks nu ook voor Macintosh beschikbaar

Leiden, 27 november 2000 -

Symantec introduceert voor Macintosh-gebruikers een reeks beveiligingsproducten. De succesvolle PC-software Norton Personal Firewall, Norton Internet Security en Norton SystemWorks is nu ook voor het Apple-platform beschikbaar. Symantec brengt van Norton AntiVirus en Norton Utilities voor Macintosh nieuwe versies uit. Zo scant Norton AntiVirus 7.0 nu ook e-mail-attachments. Norton Utilities 6.0 is voorzien van de functie SpeedDisk waarmee prestaties van de harde schijf worden verbeterd door schijven te defragmenteren.

Norton Personal Firewall beschermt Mac-gebruikers tegen hackers en beveiligt persoonlijke gegevens, terwijl Norton Internet Security een complete suite is voor het beveiligen van de computer tegen gevaren van Internet. Norton SystemWorks, de geïntegreerde utilities-suite, beschermt tegen virussen, signaleert en herstelt nagenoeg alle computerproblemen, waakt tegen crashes, optimaliseert de prestaties van de computer en houdt de daarop draaiende software up-to-date.

Norton Personal Firewall voor Macintosh

Norton Personal Firewall voor Macintosh is een eenvoudig te installeren beveiligingsoplossing. Het beschermt Internetgebruikers tegen hackers en beveiligt vertrouwelijke gegevens. Computergebruikers kunnen de software zo instellen dat hackers de toegang tot de computer wordt ontzegd, zodat hackers niet bij belangrijke bestanden, wachtwoorden, nummers van bankrekeningen of andere vertrouwelijke informatie kunnen komen. De software waarschuwt de computergebruiker wanneer een programma of onbevoegde tracht binnen te komen. Computergebruikers kunnen daarentegen ook toepassingen opgeven die wel via het Internet toegankelijk mogen zijn.

Norton Personal Firewall voor Macintosh gebruikt de technologie van DoorStop Personal Firewall, in licentie van Macintosh-ontwikkelaar Open Door Networks Inc.. Dit bedrijf zet de samenwerking met Symantec voort om de firewall-technologie verder te ontwikkelen.

Norton Internet Security voor Macintosh

Norton Internet Security is de eerste beveiligingssuite voor Mac OS. Het omvat Norton Personal Firewall, Norton AntiVirus en iClean. Met Norton AntiVirus is de Macintosh beschermd tegen bekende en onbekende virussen. iClean van Aladdin Systems verwijdert de achtergebleven bestanden na het surfen over het Internet en ruimt het bureaublad op.

Norton SystemWorks voor Macintosh

Norton SystemWorks voor Macintosh is een geïntegreerde suite voor het oplossen van computerproblemen. In deze suite zijn de nieuwste versies van Norton Utilities en Norton AntiVirus voor de Macintosh opgenomen. Het pakket is eenvoudig te installeren en te gebruiken. Norton SystemWorks voor Macintosh omvat tevens het back-upprogramma Dantz Retrospect Express 4.03 en Aladdin Spring Clean 3.5, een programma waarmee de harde schijf kan worden opgeschoond en niet langer gewenste programma's kunnen worden verwijderd.

Norton AntiVirus voor Macintosh 7.0

Norton AntiVirus voor Macintosh 7.0 scant alle poorten van de Macintosh op bekende en onbekende virussen. Met LiveUpdate kunnen gebruikers met één druk op de knop nieuwe virusdefinities via het Internet ophalen. Twee belangrijke vernieuwingen in versie 7.0 zijn e-mailscanning en de functie vereenvoudigde voorkeuren. Dankzij e-mailscanning worden ook attachments tijdens het downloaden automatisch gescand. Met de functie 'vereenvoudigde voorkeuren' kunnen gebruikers snel en gemakkelijk het gewenste, automatische beveiligingsniveau kiezen. De keuze bestaat uit minimale, standaard, volledige of geen automatische beveiliging.

Norton Utilities voor Macintosh 6.0

Norton Utilities voor Macintosh 6.0 voorkomt en repareert problemen met de computer en verbetert de prestaties van de harde schijf. Hierdoor wordt de computer sneller en wordt een crash voorkomen. Met één druk op de knop zorgt Norton Disk Doctor ervoor dat directories worden teruggevonden, schijven hersteld en systeemproblemen opgelost. De nieuwe versie voor de Macintosh bevat tevens Speed Disk. Deze functie biedt de mogelijkheid de prestaties van de harde schijf te verbeteren door schijven te defragmenteren. Bovendien kunnen frequent gebruikte bestanden op de meest gunstige locatie worden geplaatst. Dit is met name interessant voor degenen die hun computer gebruiken voor allerlei multimediatoepassingen, zoals digitale videofilms, MP3-muziek en games.

Mac-gebruikers kunnen met Norton Utilities en Norton AntiVirus problemen op Mac OS 8.1 en hoger analyseren en herstellen. Ze kunnen ook met Mac OS X Public Beta disks werken, wanneer ze opstarten van een Mac OS 9-partitie of van de opstart-CD die bij het product wordt geleverd.

Systeemvereisten, beschikbaarheid en prijs

De Macintosh-software van Symantec is in Engelstalige en Nederlandstalige versies verkrijgbaar.

Norton Personal Firewall voor Macintosh vereist een Power PC processor, Mac OS 8.1 of hoger, 24Mb of RAM, 3Mb vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, CD-ROM drive en een Internetverbinding. De adviesverkoopprijs van Norton Personal Firewall voor Macintosh bedraagt fl. 162,00, exclusief BTW. Dit pakket is eind december verkrijgbaar.

Norton Internet Security voor Macintosh vereist een Power PC processor, Mac OS 8.1 of hoger, 24Mb RAM, 12Mb vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, CD-ROM drive en een Internetverbinding. De adviesverkoopprijs van Norton Internet Security voor Macintosh bedraagt fl. 228,00, exclusief BTW. Het pakket is eind januari 2001 verkrijgbaar.

Norton SystemWorks voor Macintosh vereist een Power PC processor, Mac OS 8.1 of hoger, moet opstarten met Mac OS 9 om Mac OS X Public Beta-disks te herstellen, 24Mb RAM, 20Mb vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie van Norton AntiVirus en Norton Utilities, 10Mb vrije ruimte op de harde schijf voor Aladdin Spring Clean, 30Mb vrije ruimte op de harde schijf voor Dantz Retrospect Express, 10 procent ruimte op de harde schijf voor Speed Disk, CD-ROM drive en een Internetverbinding (om gebruik te kunnen maken van LiveUpdate). De adviesverkoopprijs van Norton SystemWorks voor Macintosh bedraagt fl. 281,00, exclusief BTW. Het pakket is medio december verkrijgbaar.

Norton AntiVirus voor Macintosh 7.0 vereist een Power PC processor, Mac OS 8.1 of hoger, moet opstarten met Mac OS 9 om Mac OS X Public Beta-disks te herstellen, 24 Mb RAM, 10Mb vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, CD-ROM drive en een Internetverbinding (om gebruik te kunnen maken van LiveUpdate). De adviesverkoopprijs van Norton AntiVirus voor Macintosh 7.0 bedraagt fl. 162,00, exclusief BTW; de upgrade kost fl. 87,00, exclusief BTW. Het pakket is medio december verkrijgbaar.

Norton Utilities voor Macintosh 6.0 vereist een Power PC processor, Mac OS 8.1 of hoger, moet opstarten met Mac OS 9 om Mac OS X Public Beta-disks te herstellen, 24 Mb RAM, 15Mb vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, 10 procent vrije ruimte op de harde schijf tijdens het optimaliseren, CD-ROM drive en een Internetverbinding (om gebruik te kunnen maken van LiveUpdate). De adviesverkoopprijs van Norton Utilities voor Macintosh 6.0 bedraagt fl. 228,00, exclusief BTW; de upgrade kost fl. 109,00, exclusief BTW. Het pakket is medio december verkrijgbaar.

Distributeurs van Symantec in Nederland zijn Ingram Micro, Tech Data, Kenfil en A-line. Informatie over verkooppunten is te vinden op de website: www.symantec.com/region/nl/purchase/retail.html.

Telefonische informatie voor gebruikers: Symantec Customer Service: 020 504 565.

Symantec

Symantec, internationaal marktleider op het gebied van Internet beveiligingstechnologie, levert aan bedrijven en consumenten een brede reeks software-oplossingen op het gebied van content- en netwerkbeveiliging. Symantec is op de zakelijke markt toonaangevend leverancier op het gebied van virusbescherming, filtertechnologieën voor Internet en e-mail-inhoud, en risk management en detectietechnologieën voor netwerkbeveiliging. Op de consumentenmarkt is Symantec bekend van de producten die onder de naam Norton worden aangeboden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cupertino, Californië en het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 24 landen. Het Europese hoofdkantoor, het Symantec Benelux kantoor, het Symantec AntiVirus Research Center (SARC) en de afdeling technical support zijn gevestigd in Leiden. Symantec is sinds 1989 op de beurs genoteerd. De aandelen worden verhandeld op het Nasdaq National Market System onder het symbool SYMC.

Meer informatie over Symantec en haar producten (met de mogelijkheid om direct aan te schaffen) is te vinden op de website: www.symantec.nl

Noot voor redacties