Center voor Messaging in Telecity Internet Datacenter

DATACENTER IN AMSTERDAM

Amsterdam, 28 november 2000
? TeleCity, de Europese aanbieder van internet
datacenter diensten, en TTYL, een Europese messaging service provider (MSP), hebben vandaag bekend gemaakt dat TTYL haar nieuwe messaging service datacenter, geschikt voor gebruikers vanuit heel Europa, gaat plaatsen bij TeleCity in Amsterdam. TTYL gaat hiervoor een oppervlakte van 60 vierkante meter huren in het TeleCity internet datacenter in het Amsterdam Science Park in Watergraafsmeer.

Dit is een belangrijke stap in de Europese uitbreiding van TTYL. TTYL levert diverse outsourced messaging oplossingen, zoals onder meer e-mail en unified messaging, aan service providers en ondernemingen in heel Europa. TeleCity gaat TTYL de benodigde co-locatie faciliteiten leveren plus aanvullende datacenter diensten, zoals technische en operationele ondersteuning.

"Het TeleCity internet datacenter biedt een betrouwbare en beveiligde omgeving voor onze messaging diensten. Het is van bijzonder groot belang voor ons dat we onze klanten altijd toegang tot hun messaging oplossingen kunnen garanderen", aldus Ingvar Straume, CEO van TTYL. "Het TeleCity datacenter in Watergraafsmeer biedt uitstekende voorwaarden op het gebied van vrije carrierselectie, stroomvoorziening, ruimte, temperatuurgarantie, beveiliging en ondersteunende diensten. Deze stabiele en beveiligde faciliteiten zijn noodzakelijk om aan de wensen van onze Europese klanten te kunnen voldoen."

Het feit dat TTYL gekozen heeft om zich te vestigen bij TeleCity onderstreept het belang van goede datacenter diensten voor bedrijven die bezig zijn met uitbreiding in Europa. Alexandra Schless, Country Manager TeleCity Nederland. "Deze bedrijven gaan voor hun Europese uitbreiding op zoek naar een stabiele omgeving voor hun bedrijfskritische apparatuur zodat ze hun klanten per direct veiligheid en uptime kunnen garanderen. TeleCity biedt deze bedrijven de benodigde ruimte en faciliteiten om hun Europese groei mogelijk te maken."

Over TTYL
In april 2000 heeft Nextra ? onderdeel van het Noorse telecombedrijf Telenor ? besloten haar ervaring op het gebied van messaging verder uit te bouwen, door de oprichting van dochteronderneming TTYL. TTYL staat voor 'Talk To You Later'. Dit weerspiegelt het doel van het bedrijf, namelijk het dichter bij elkaar brengen van mensen en bedrijven door middel van communicatie. TTYL levert sterk schaalbare messaging oplossingen voor service providers in Europa. TTYL biedt haar klanten hoogstaande messaging modules in combinatie met geïntegreerde dienstverlening. TTYL biedt 24 uur per dag, zeven dagen per week gebruikersondersteuning, zodat de klanten verzekerd zijn van betrouwbare en kwalitatief goede klantenservice. Het hoofdkantoor van TTYL is gevestigd in Oslo, met vestigingen in Bergen, Noorwegen en een sales en marketing hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland.

Over TeleCity
TeleCity (LSE:TCY) is één van de grootste onafhankelijke leveranciers van internet datacenter diensten in Europa. TeleCity biedt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar alle faciliteiten die nodig zijn op een dergelijke locatie, zoals betrouwbare stroomvoorziening voorzien van UPS's en generatoren, temperatuurgarantie, beveiliging, systeembeheer, technische en operationele ondersteuning en netwerkbeheer. TeleCity is in april 1998 opgericht in Engeland. Sindsdien heeft TeleCity tien internet datacenters geopend, in Londen (2 locaties), Edinburgh, Manchester, Amsterdam (2 locaties), Stockholm, Frankfurt, Parijs en Dublin. Verdere Europese uitbreiding wordt gerealiseerd door de opening van diverse nieuwe datacenters de komende maanden. Naast de AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) verzorgt TeleCity internationaal de housing van meerdere internet exchanges, namelijk voor LINX (London Internet Exchange), MaNAP (Manchester Network Access Point) en SCOTiX (Scottish Internet Exchange).Voor meer informatie zie: www.telecity.net.

Ezra van Tiel
Applied Communications