Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 28-11-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 28-11-2000 Politieberichten van 28/11 (07.00 tot 13.00 uur)

Heerenveen: vernielingen
Onbekenden hebben zaterdagavond omstreeks 20.45 uur vernielingen aangericht bij een wooncentrum aan de Roerdomplaan. Er werden diverse plantenpotten omgegooid en vernield. Bovendien werd een aantal potten in het water van een vijver gegooid. Getuigen hebben twee jonge mannen over het hekwerk zien klimmen. De beheerder van het gebouw deed aangifte.

Drachten: diefstal vanaf bouwplaats
Uit een in aanbouw zijnd pand aan De Bolder, is in de nacht van maandag op dinsdag een grote hoeveelheid gereedschap en bouwmateriaal gestolen. Ontvreemd werden onder meer compressors, rolsteigers, elektrisch gereedschap en wandtegels. Gezien de hoeveelheid gestolen waar, hebben de daders waarschijnlijk gebruik gemaakt van een bestelauto of een vrachtwagen. Een 33-jarige inwoner van De Wilgen deed aangifte.

Leeuwarden: aanrijding met letsel
Bij een aanrijding op de Pieter Stuyvesantweg is een 20-jarige motorrijder uit Leeuwarden dinsdag om 07.40 uur gewond geraakt. De man zag te laat dat een auto voor hem stil stond, waarna hij er achter op reed. Hij liep bij de aanrijding licht letsel op. Hij liet zich in het MCL behandelen in verband met een aantal gebroken middenhandsbeentjes.

Leeuwarden: dodelijk bedrijfsongeval
Een 45-jarige inwoner van Surhuisterveen is dinsdag om 08.15 uur bij een bedrijfsongeval aan de Slauerhoffweg om het leven gekomen. Het slachtoffer was op een 14 meter hoge steiger bij een in aanbouw zijnd pand aan het werk en viel door nog onbekende oorzaak naar beneden. De arbeidsinspectie zal een onderzoek instellen.

Bureau Voorlichting & PR: 058 8808272