Q-go.com start Europese 'roll-out'

Datum nieuwsfeit: 28-11-2000

Q-go.com start Europese 'roll-out'
AMSTERDAM, dinsdag 28 november 2000 - Het Amsterdamse bedrijf Q-go is recentelijk gestart in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. In Bonn, Berlijn, Londen en Barcelona heeft Q-go kantoren geopend. De Duitse organisatie zal worden geleid door Detlef Linssen en het management van het Spaanse kantoor is in handen van Pieter Siers.

CEO van Q-go is Berend Metz. Hij is bijzonder blij met de stap die Q-go nu maakt. Berend Metz: "Wij zijn als Nederlands bedrijf vanzelfsprekend begonnen in Nederland. Om dat goed te doen, hebben we ons geconcentreerd op de koppeling van onze taaltechnologie aan het Nederlands. Die technologie kan echter ook worden ingezet om dat met andere talen te doen. De Duitse, Engelse en Spaanse markten zien wij op dit moment als het meest interessant. In Duitsland en Spanje sturen we zelf de kantoren aan, het Engelse kantoor is momenteel in opbouw."

Q-go levert en ontwikkelt innovatieve producten en diensten die navigeren en zoeken op bijvoorbeeld het Internet uiterst simpel en doeltreffend maken. De basis wordt gevormd door een revolutionaire zoektechnologie die gebruik maakt van natuurlijke taal. Q-go biedt met name oplossingen voor het business-to-business marktsegment. Deze oplossingen stellen bedrijven in staat hun Web Based Customer Care te verbeteren, doordat gebruikers vragen kunnen stellen in hun eigen taal en vocabulaire. In deze markt richt Q-go zich vooral op de sectoren financiële dienstverlening, telecommunicatie en media. Daarnaast wordt de Q-go technologie toegepast op Internet portals en verticals.

Het Nederlandse bedrijf Q-go.com b.v. (www.q-go.com) is in 1999 opgericht door ervaren Internet professionals. Q-go.com b.v. is gevestigd aan het Frederiksplein in Amsterdam en biedt werk aan ruim veertig mensen. Zeer recent heeft het bedrijf succesvol een tweede financieringsronde afgerond voor twaalf miljoen Euro. Participanten daarin zijn Prima Technology Ventures, NIB Capital Technology Partners en Argo Global Capital.

--- Noot voor de redactie,

Noot voor redacties