I-data neemt Eicon Technology Corporation over

Datum nieuwsfeit: 28-11-2000

i-data neemt Eicon Technology Corporation over

Den Haag, 28 november 2000 - Het Deense i-data international a.s. heeft Eicon Technology Corporation overgenomen. Een eerste resultaat van de inmiddels in gang gezette integratie van beide bedrijven is dat alle Secure Internet Connectivity-activiteiten van i-data onder de naam van Eicon Networks verder gaan. Mede vanwege het uitstekende verkoopnetwerk van Eicon verwacht i-data dat het nieuw gevormde Eicon Networks een zeer goede uitgangspositie zal hebben op de markt voor veilige Internet-toegang. Dit temeer omdat hierin ook het in juni 1999 overgenomen LASAT Networks is opgenomen.

Door de overname van van Eicon Technology verwerft i-data international een sterke positie op de markt voor Internet-toegang. Het bedrijf krijgt in één stap toegang tot grote telecommunicatie-maatschappijen en Internet Service Providers (ISP's) in Europa en wordt aantrekkelijker als partner in Noord-Amerika en Azië. Een centraal onderdeel van de verkoopstrategie van i-data's Secure Internet Connectivity is het bundelen en op de markt brengen (gezamenlijk met telco's en ISP's) van geavanceerde producten zoals ISDN, ADSL, VoIP Gateways, VPN Routers en applicatieservers.

i-data voorziet de komende jaren een sterke groei van de markt voor veilige Internet-connectiviteitsproducten. De markt voor deze producten is echter internationaal en lokaal gefragmenteerd. i-data wil een belangrijke speler worden in de consolidatie van deze markt en wil dit bereiken door op zowel organische wijze, als door acquisities sterk te groeien. De overname van Eicon Technology past in deze strategie, want hierdoor verwerft i-data zich een uitstekende uitgangspositie om tot een van de grootste spelers op de Europese markt uit te groeien. Deze stap is tevens noodzakelijk om concurrerend te blijven en om als sterke partner te kunnen fungeren.

Verder verwacht i-data dat de omzet van de geavanceerde LASAT-producten, waaronder applicatieservers en VPN Routers, aanzienlijk zal stijgen doordat de verkoop via de sterke verkoopkanalen en de ervaren verkoopteams van Eicon een significante impuls zal geven. Ten slotte verwacht i-data door integratie van de technologieën van Eicon en LASAT nieuwe producten te kunnen ontwikkelen, zoals draadloze VPN Routers en veilige VoIP gateways.

Over Eicon Technology Corporation
Eicon Technology Corporation is een wereldwijde leverancier van producten die toegang bieden tot Internet. Het bedrijf ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt hardware en software voor het verbinden van PC's en netwerk servers met Internet en bedrijfsnetwerken en levert media-gateways voor Voice over IP (VoIP) en unified messaging (UM). De producten van Eicon worden in meer dan 80 landen verkocht via een netwerk van partners, telecommunicatiebedrijven en Original Equipment Manufacturers (OEM's). Voor meer informatie over Eicon en haar producten zie www.eicon.com.

Over i-data international a.s.
i-data international a.s. is een in Denemarken gevestigd internationaal IT-bedrijf dat zich richt op twee gebieden: Secure Internet Connectivity en Workflow and Output Management. Het bedrijf is een van de toonaangevende leveranciers in Europa op het gebied van producten voor Internet-toegang en beveiliging, met toenemende wereldwijde activiteiten. Deze producten worden onder het merk LASAT Networks verkocht. Op het gebied van Workflow and Output Management is i-data marktleider en technologisch toonaangevend en de producten worden wereldwijd gedistribueerd onder merken i-data Printing Systems, GammaGraphX (GGX) en MPI. i-data telt momenteel ongeveer 350 werknemers wereldwijd en heeft een installed base van enkele miljoenen units. Het bedrijf is genoteerd aan de Copenhagen Stock Exchange. Meer informatie is te vinden op www.i-datac.com.

Voor meer informatie:
Eicon Networks, Gerthild van Kampen, Marketing Manager Benelux, tel: 070 3538212, email: (gerthild@eicon.com), of Robert de Moll, Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel: 023 5628208, email: (robertdm@monogram.nl)