Order Telecommunicazioni Siciliane voor WebMethods

Datum nieuwsfeit: 29-11-2000

webMethods levert integratieplatform aan Le Telecommunicazioni Siciliane

webMethods en Selesta versnellen time-to-market van Italiaanse telco met 50 %

Hilversum, 29 november 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend leverancier van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), maakt vandaag bekend dat het Italiaanse telecommunicatiebedrijf Le Telecommunicazioni Siciliane (LTS), webMethods Enterprise heeft gebruikt om de zakelijke processen in het bedrijf te synchroniseren en in de gehele organisatie een geautomatiseerde verwerking van klantenorders mogelijk te maken. Met webMethods Enterprise, geïmplementeerd door de Italiaanse webMethods-distributeur Selesta GC Applications, kon LTS de eerste fase van de oplossing, die nodig was voor de lancering van het bedrijf, al na drie maanden in gebruik nemen. Dat is tot 50 procent sneller dan de tijd die LTS naar eigen zeggen nodig gehad zou hebben om zelf een vergelijkbaar systeem te bemannen, ontwikkelen en te implementeren.

Om een efficiënte bedrijfsvoering en een alerte klantenservice te realiseren, koos LTS voor webMethods Enterprise om de bedrijfskritische applicaties van het bedrijf te integreren. Deze applicaties zijn onder meer Vantive voor Customer Relationship Management (CRM), Oracle Financials voor de facturering en een provisioning-systeem met Sybase als database. Door de data in deze ongelijksoortige systemen te synchroniseren, is LTS er van verzekerd dat wanneer in een bepaald systeem klantgegevens worden ingevoerd, deze informatie wordt doorgegeven aan de nodige andere systemen. Zo is men in staat om tegelijkertijd accounts aan te maken, de service provisioning te regelen, en klanten te informeren over hun accountgegevens en andere serviceaanbiedingen.

In de toekomst wil LTS deze integratiemogelijkheden uitbreiden met een webgebaseerde klanteninterface waarmee on line accounts kunnen worden aangemaakt en beheerd. Aanvragen van klanten of wijzigingen die via het webaccount binnenkomen worden dan direct in de relevante systemen ingevoerd om de aanvraag te verwerken. LTS is ook van plan om de rol van webMethods uit te breiden door aan de lijst van geïntegreerde functies een e-commerce mogelijkheid toe te voegen, waarmee klanten on line telefonieproducten kunnen kopen.

"Als nieuwkomer op de telecommunicatiemarkt, was het bijzonder belangrijk dat de integratieoplossing waar we voor kozen snelle resultaten kon leveren en ons in staat zou stellen om in korte tijd operationeel te zijn," zegt Gianluca Battaglini, systeem- en architectuurmanager bij LTS. "webMethods Enterprise helpt ons om een efficiënt operationeel proces te scheppen, met volledig geïntegreerde systemen. Dit, samen met de mogelijkheid om nieuwe systemen eenvoudig aan de organisatie toe te voegen, vergroot onze mogelijkheid om snel aan klanteneisen te voldoen en om snel nieuwe services uit te rollen, om onze concurrentiepositie te behouden."

LTS startte eerder dit jaar op de Italiaanse telecommunicatiemarkt en biedt telefonie- en internetdiensten aan consumenten en zakelijke klanten. Behalve de snelheid waarmee LTS haar aanval op de markt kon openen, heeft webMethods Enterprise LTS ook een snelle integratiemogelijkheid geboden. Daarmee kan het bedrijf toekomstige diensten uitrollen, om met gevestigde spelers zoals Telecom Italia, Wind, Infostrada en Tele2 te kunnen concurreren.

"In een marktplaats voor commodity-diensten zoals de telecommunicatiemarkt, waar time-to-market en klantenservice van kritiek belang zijn om een concurrentievoordeel te handhaven, is het belangrijk dat bedrijven gewapend zijn met integratieoplossingen die hen in staat stellen om snel te evolueren," zegt Roy Murphy, vice president EMEA van webMethods. "webMethods Enterprise biedt real-time synchronisatie in de hele organisatie, zodat bedrijven snel aan de marktbehoeften kunnen voldoen."

over webMethods Enterprise

webMethods Enterprise, voorheen bekend als ActiveWorks, biedt een snel pad naar
e-business integratie binnen de onderneming. Met webMethods Enterprise worden zakelijke processen de stuwende kracht achter e-business integratie, en is schaalbare implementatie mogelijk: van kleine pilot-programma's tot geografisch verspreide oplossingen. webMethods Enterprise ondersteunt de belangrijkste applicatie-, platform- en netwerkstandaarden voor e-business oplossingen. Ook biedt het product een open platform voor partners om producten en oplossingen te bouwen die de e-business mogelijkheden van de klant vergroten. Deze technische voordelen vertalen zich in een snellere time-to-market, hetgeen bedrijven nieuwe bronnen van inkomsten oplevert.

Over LTS

Sicilian Telecom (LTS) is een Italiaans telecommunicatiebedrijf dat voor 90 % bestaat uit Infotel Italia en 10 % Teli-Network. LTS is gericht op het aanbieden van technologische oplossingen die zowel ideeën als woorden helpen bewegen. Het bedrijf stelt zich ten doel om erkend te worden als een telecommunicatiebedrijf dat haar kracht om te slagen vindt in haar klanten en haar capaciteit om hun behoeften te interpreteren. De visie van LTS is eenvoudig: de evolutie en de groei van infrastructuren moet op één lijn blijven met de behoeften van de markt. Dit garandeert niet alleen een hogere kwaliteit van de dienstverlening, maar ook een optimale kostenstructuur. Opkomende technologieën die gebaseerd zijn op internetprotocollen maken de integratie van de traditionele telecommunicatiewereld met datatransmissie mogelijk.

Over Selesta GC Applications

Selesta GC Applications is een onderneming van de Selesta Group. Het bedrijf is in 1990 opgericht met het doel om software te leveren en te ondersteunen voor de Italiaanse IT-gemeenschap. Het bedrijf heeft een leidende positie verkregen op het gebied van softwaredistributie voor legacy-omgevingen. In de loop der jaren, dankzij overeenkomsten met nieuwe partners, heeft Selesta GC Applications zich gepositioneerd als een leider op het gebied van Enterprise Application Integration, Information Delivery, en Change en Configuration Management, door oplossingen voor omgevingen met zowel legacy- als open systemen (web en internet) te leveren. De originaliteit en de kracht van de oplossingen die Selesta GC Applications biedt, vindt zijn oorsprong in haar aanpak om een complete analyse van de problemen van de klant te maken, waaronder hun zakelijk processen en hoe deze gerelateerd zijn aan de IT-hulpmiddelen. Selesta GC Applications heeft ongeveer 300 klanten in Italië en is ook actief in Spanje, Portugal en Latijns-Amerika. Het bedrijf is de exclusieve distributeur van webMethods Enterprise voor de Italiaanse markt.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 500 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect, e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)