Viatel's CityConnex Service steekt oceaan over

Datum nieuwsfeit: 29-11-2000
Voor onmiddellijke publicatie

Viatel's CityConnex Service(tm) steekt oceaan over

Viatel biedt point-to-point hogesnelheidsaansluiting voor spraak-, data- en video-verkeer tussen Nederland en de VS

29 november 2000, Hoofddorp: Viatel, Inc. kondigt de introductie aan van haar CityConnex Service(tm). Deze managed bandwidth service tussen Amsterdam en Rotterdam en de grootste steden in Noord-Amerika wordt binnenkort mogelijk door de Yellow Submarine, een transatlantische glasvezelkabel waarvan Viatel mede-eigenaar is en die nog dit jaar in gebruik wordt genomen. De service stelt bedrijven in staat op veilige, snelle en goedkope wijze grote hoeveelheden spraak-, data- en videoverkeer "door-to-door" uit te wisselen tussen een groot aantal steden op verschillende continenten.

De CityConnex Service(tm) van Viatel - die wordt aangeboden met snelheden tussen 2 Mb/s (E-1) en 155 Mb/s (STM-1) - is het meest recente product uit de reeks geavanceerde producten die Viatel biedt op het gebied van betrouwbaar en voordelig spraak- , data- en internetverkeer. Doordat Viatel alle facetten van de verbinding in eigen hand heeft, wordt de klant de moeite bespaard om voor "het laatste stukje" van de verbinding een plaatselijke aanbieder te vinden. Bovendien heeft de klant de zekerheid dat al zijn internationale telefoonverkeer door één onderneming voor haar rekening wordt genomen. Daarnaast hebben de klanten van Viatel het voordeel van onbeperkte capaciteit op het pan-Europese Netwerk van Viatel.

Dit pan-Europese Netwerk bestaat momenteel uit een grensoverschrijdend, multi-conduct vezelkabelnetwerk, dat voortdurend wordt opgewaardeerd en dat reeds 40 grote steden in West-Europa met elkaar verbindt. De uitbreiding van dit netwerk is in volle gang en aan het eind van het jaar 2000 zal het aantal steden waarin de CityConnex Service(tm) beschikbaar is zijn uitgebreid tot 59. Daarnaast heeft Viatel recentelijk haar capaciteit uitgebreid in Scandinavië, waardoor het netwerk zich inmiddels ook uitstrekt tot 4 grote Noord-Europese steden.

"Het grootste voordeel van de CityConnex Service(tm) is dat ondernemingen nog maar één aanspreekpunt hebben voor al hun telecommunicatiebehoeften, zoals levering, projectmanagement, servicemanagement, onderhoud en facturering. Dit biedt enorme rust, wat van groot belang is voor bedrijven die niet alleen gegevens uitwisselen tussen verschillende landen, maar ook met de andere kant van de Atlantische Oceaan," aldus David Robertson, Managing Director Europe Enterprise Markets van Viatel. "We zijn in staat 99,95 procent beschikbaarheid te garanderen, omdat de dienstverlening wordt ondersteund door solide service level agreements. Wij zijn van mening dat dit met het oog op de grote concurrentie van dit moment ook absoluut noodzakelijk is."

Viatel in het kort: Viatel, Inc. is een aanbieder van All Distance, All Services (tm) telecommunicatiediensten die zowel lokaal, interlokaal als internationaal spraak-, data-, bandbreedte- en internetoplossingen aan eindgebruikers levert. Tot haar klanten behoren bedrijven, ISP's, ASP's en andere carriers in West-Europa en Noord-Amerika. Bovendien is Viatel zowel eigenaar als beheerder en aannemer-bouwer van een van de meest geavanceerde globale netwerken waaronder een voortdurend opwaardeerbaar, grensoverschrijdend glasvezelnetwerk dat binnenkort 59 van de belangrijkste steden in West-Europa met elkaar zal verbinden. Van de geplande routering van 10.400 kilometers zijn reeds meer dan 8.700 kilometer voltooid. In Londen, Amsterdam, Parijs, Berlijn, Frankfurt, Düsseldorf en New York worden stedelijke netwerken gebouwd. Daarnaast heeft Viatel een aanzienlijke transatlantisch capaciteit, zoals het vezelpaar op de "Yellow Submarine"
-kabel waarvan het eigenaar en beheerder zal zijn. Het Nederlandse verkoopkantoor is sinds 1995 gevestigd in Hoofddorp, van waaruit breedband spraak-, data- en Internetdiensten tegen concurrerende prijzen aan de grootzakelijke markt worden aangeboden.

Bezoek voor meer informatie over Viatel en het product- en dienstenaanbod www.viatel.com

Bepaalde in dit persbericht genoemde zaken betreffen toekomstverwachtingen die onderhevig zijn aan risico's en onzekerheden, inclusief constructie- en andere risico's, die van tijd tot tijd worden beschreven in Viatel's registratieverklaringen en de bij de Amerikaanse Commissie van Toezicht op het Effecten- en Beurswezen (Security and Exchange Commission) ingediende rapporten, inclusief de documenten die zijn opgenomen op Formulier 10-K voor het boekjaar dat is afgesloten op 31 december 1999.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Simone Kenter
Viatel Global Communications BV