CDA is opstelling PvdA over A4 Midden-Delfland spuugzat

Datum nieuwsfeit: 29-11-2000

CDA TWEEDE KAMERFRACTIE

CDA is opstelling PvdA over A4 Midden-Delfland spuugzat

CDA is opstelling PvdA over A4 Midden-Delfland spuugzat.

Het CDA heeft schoon genoeg van de gang van zaken rond de A4 Midden-Delfland en met name de rol van de PvdA hierbij. Aanleiding voor de ergernis van de christendemocraten was de behandeling van het MIT en het voorstel van de PvdA om de A4 midden-Delfland in een tunnel te leggen.

.Dit is de zoveelste variant die we onder ogen krijgen. zegt Gerd Leers woordvoerder namens de CDA-fractie. .En het zal ook wel weer het zoveelste geval worden dat toch niet doorgaat. Want het is de PvdA er alleen om te doen het hele plan te torpederen.. Al meer dan 20 jaar wordt over de aanleg van de weg gesproken en tot nu toe ligt er alleen een trace met zand. Het verkeer op de A13 loopt iedere dag opnieuw hopeloos vast, niet alleen tijdens de spits.
Al tientallen plannen zijn in de kamer aan de orde geweest, maar geen van die ideen heeft op de instemming van de PvdA .fractie mogen rekenen.
Leers: .we hebben ronde tunnels gezien, vierkante, rechthoekige en ovale , half in de grond en half er boven maar steeds hield de PvdA bezwaar.. En ook nu voorspel ik dat het PvdA-plannetje op niets zal uitlopen. Het is de zoveelste poging om het zand dat al op het trace ligt in de machine te gooien.

Leers vindt het hypocriet dat de PvdA tegelijkertijd het hartstochtelijk pleidooi van het CDA voor de het oplossen van de problemen op de A13 bij Overschie ondersteunt. De aanleg van de A4 zou deze weg aanzienlijk kunnen ontlasten.
Daarnaast zorgt de PvdA opstelling ervoor dat de bereidheid van het bedrijfsleven om financieel bij te dragen in de aanleg van de A4 zienderogend af neemt. .Door de PvdA-opstelling kan de politiek geen betrouwbare partner zijn, zegt Leers. Het wordt tijd dat de PvdA met daadwerkelijke oplossingen komt en niet met losse-flodders. Ik daag hen de plannen die ze op tafel leggen nu ook echt uit te voeren. .

Gerd Leers: 070-3182564

29 nov 00 14:13