Politiebericht Brabant-Noord, district Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 29-11-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 29-11-2000 Persbericht district Den Bosch

AANGEHOUDEN MET GESTOLEN AUTO (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 33 jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden op verdenking van diefstal c.q. heling van een personenauto. De man probeerde bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer in zijn woonplaats het kenteken van de auto op zijn naam te laten schrijven. Bij controle bleek echter dat de betreffende auto sinds 23 oktober jl. als gestolen staat gesignaleerd. De politie werd gewaarschuwd en de man kon worden aangehouden.

BEENLETSEL DOOR PASSERENDE TREIN (Rosmalen)

Een 34-jarige inwoner van s-Hertogenbosch heeft dinsdagavond zodanig beenletsel opgelopen dat hij moest worden overgebracht naar ziekenhuis. De man een notoire alcoholgebruiker was op het perron van het NS station Rosmalen gaan zitten met zijn benen over de rand bungelend. Hij bemerkte, kennelijk door de dronken toestand waarin hij verkeerde, niet dat er een Intercity trein met hoge snelheid naderde. Ook op het toeteren van de machinist van de trein reageerde de man niet. Bij het passeren van de trein liep de man een flinke beenwond op. De zaak wordt verder afgehandeld door de spoorwegpolitie.

TAS UIT FIETSMAND GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Dinsdagnamiddag hebben twee onbekende jongeren een tas, met daarin een enkele honderden guldens en een aantal bankpasjes, uit de fietsmand van een 53-jarige vrouw uit Hintham gestolen. De vrouw fietste over het fietspad van de Van Broeckhovenlaan in s-Hertogenbosch, komende uit de richting Hintham. Twee jongens op de fiets kwamen haar, ter hoogte van het daar gelegen dierenparkje, over het trottoir achterna gereden. Bij het passeren werd de tas weggenomen. De jongens fietsen daarna hard weg in de richting van Hesselstraat.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is op het fietspad langs het Engelenmeer in Engelen een brandende bedrijfsauto aangetroffen.. De auto bleek kort daarvoor gestolen vanaf de Sportlaan in s-Hertogenbosch en brandde totaal uit.

TWEE AANHOUDINGEN NA ACHTERVOLGING GESTOLEN AUTO (s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn op de Buitenpepersdreef in s-Hertogenbosch twee inwoners van s-Hertogenbosch, 21 en 19 jaar oud, aangehouden. Hij tweetal is in een van diefstal afkomstige Opel Kadett aangetroffen. Een derde verdachte, de bestuurder van de auto, kon ontkomen. Agenten zagen het drietal vanaf een parkeerterrein aan de Bokkelaren wegrijden. Bij controle bleek de betreffende auto kort daarvoor vanaf de Röntgenstraat in s-Hertogenbosch te zijn gestolen. De bestuurder van de auto trachtte aan de politie te ontkomen waarop een achtervolging volgde. De gestolen auto kon door twee politievoertuigen op de Buitenpepers worden klem gereden. De bestuurder wist te ontkomen. Bij zijn vlucht gooide hij nog een pistool weg. De beide inzittenden zijn aangehouden, ingesloten en in verzekering gesteld. Op het zelfde parkeerterrein is nog een van diefstal afkomstige Opel Kadett aangetroffen. De politie heeft het vermoeden dat de aangehouden verdachten ook met de diefstal van deze auto te maken hebben.

BEDRIJFSINBRAKEN (DRUNEN EN VLIJMEN)

Onbekenden hebben in de nacht van dinsdag op woensdag geprobeerd in te breken in een horecazaak aan de Grotestraat in Drunen. Men heeft op drie manieren gebrobeerd binnen te komen maar men is daar niet ingeslaagd. Er is uitsluitend braakschade aan het pand ontstaan. Inbrekers brachten in de nacht van dindag op woensdag een bezoek aan een winkel aan de Oliemaat in Vlijmen. Zij forceerden de toegangsdeur en namen uit het pand een onbekend bedrag aan muntgeld mee.