Mazda-importeur mogelijk onder vlag Mazda Europe

Datum nieuwsfeit: 29-11-2000
AutoRai

Mazda-importeur mogelijk onder vlag Mazda Europe 29-11-00 15:00:00. Auto Palace de Binckhorst b.v. en Mazda Motor Europe (MME) zijn onder-handelingen gestart om het Nederlandse Mazda-importeurschap op termijn onder de vlag van Mazda Motor Europe voort te zetten.

Deze ontwikkeling is in lijn met de strategie van Mazda om de distributie van Mazdas te centraliseren in die markten waar, door een rechtstreekse betrokkenheid van de fabriek, de verkoopgroei te optimaliseren is. Eerder dit jaar werd de distributie van zelfstandige importeurs in landen zoals Spanje, Italië en Portugal overgenomen. MME is gedurende een aantal jaren ook verantwoordelijk voor Mazda-distributie in Duitsland en is onlangs met Oostenrijk in onderhandeling gegaan om ook daar een aanzienlijk belang in de distributie te verwerven. Het in Den Haag gevestigde Auto Palace de Binckhorst b.v., onderdeel van de AutoBinck Holding N.V., is sinds 1968 zelfstandig Mazda-importeur in Nederland.

Mocht deze overname op termijn een feit worden dan zal AutoBinck Holding N.V. actief blijven met haar kernactiviteiten binnen de automotive-branche. De marketing en distributie van onderdelen en accessoires zal verder worden uitgebreid binnen de PartsPoint Groep, waaronder reeds Holland Java, Brezan Automaterialen, PartsPoint Benelux en P&M Autoparts opereren. Voorts zal Business Lease b.v., met operationele lease-activiteiten in Nederland, Tsjechië en Slowakije, nieuwe vestigingen openen in Polen en Hongarije. Naast de bestaande distributie van Smart via twee centers in Amsterdam en Utrecht zal op termijn een nieuw center in Arnhem worden geopend. AutoBinck Holding N.V. blijft verder actief met de import van Mazda personen- en bedrijfsautos in Tsjechië en Slowakije en met de import van Hyundai personen- en bedrijfsautos in Nederland. Tevens maken automatiseringsoplossingen voor de autobranche, retail/dealerbedrijven en onroerend goed deel uit van AutoBinck Holding N.V.