Bosal neemt nieuwe productielijn voor legborden in gebruik

Datum nieuwsfeit: 29-11-2000
Bosal

Bosal neemt nieuwe productielijn voor legborden in gebruik

Bosal Nederland in Vianen heeft een nieuwe productielijn voor legborden in gebruik genomen. Daarmee is een investering gemoeid van ruim 1 miljoen gulden. De nieuwe legbordenlijn heeft een capaciteit van 25.000 legborden per week.

Volgens directeur Jan Oude Elferink van Bosal Nederland is de nieuwe legbordenlijn een mijlpaal in de ontwikkeling van de fabriek in Vianen. Binnen de Bosal Groep is de fabriek in Vianen verantwoordelijk voor de ontwikkeling, productie, verkoop en levering van alle Bosal magazijnuitrusting in heel Europa. De markt voor magazijnuitrusting groeit nog steeds en omdat Bosal erg succesvol is met de verkoop van deze producten in binnen- en buitenland, was uitbreiding van de productiecapaciteit dringend noodzakelijk.

"De nieuwe legbordenlijn toont nog eens aan dat veel bedrijven in de metaalindustrie en zeker een bedrijf als Bosal moderne ondernemingen zijn met goede arbeidsomstandigheden, moderne machines en mooie producten. Het is ook niet voor niets dat we als Bosal-bedrijf ISO- en QS9000 gecertificeerd zijn. Dat zegt iets over de kwaliteit van onze producten en ook over de kwaliteit van het werken in onze onderneming", aldus Jan Oude Elferink.

In de nieuwe legbordenlijn worden van rollen bandstaal volautomatisch legborden geproduceerd door robotgestuurde stans- en vouwmachines die onderling zijn verbonden door een automatische transportband. De complete legborden worden door een andere robot op pallets gestapeld, waarna ze gereed zijn voor verzending of verdere verwerking in een lakspuiterij.