Boomfeestdag is resultaat actie Siemens Nederland

Siemens

CP 1100.147 nl

Zoetermeer, woensdag 29 november 2000

Siemens Nederland laat bomen planten voor verkochte huishoudelijke apparatuur met energieklasse A en energiepremie

Op donderdag 30 november planten 150 kinderen van verschillende basisscholen in Zoetermeer in het groengebied 'de Balij' 300 lindebomen. De Boomfeestdag is het resultaat van een actie van Siemens Consumentenproducten die in het voorjaar dit jaar plaatsvond. Voor ieder verkocht, vrijstaand huishoudelijk apparaat met energieklasse A en energiepremie kon de consument een boom laten planten. Symbolisch worden er op 30 november 300 lindebomen geplant, die een begin zijn voor het Siemens bos. Deze Boomfeestdag is georganiseerd in samenwerking met Stichting Nationale Boomfeestdag, Staatsbosbeheer, Dienst Landelijk Gebied en De Soete Aarde.

150 leerlingen van diverse basisscholen in Zoetermeer planten in het groengebied 'de Balij' 300 lindebomen. Onder leiding van tv-persoonlijkheid Bart Bosch, bekend van het educatieve jeugdprogramma Nieuws uit de Natuur, worden de bomen geplant, waarbij het educatieve element in de vorm van een spel en lied niet ontbreekt.

Milieuminister Pronk plant samen met de welbekende televisie Sinterklaas onder het toeziend oog van de burgemeester van Zoetermeer op het Siemens-terrein in Zoetermeer de laatste boom. Deze boom komt te staan bij de Siemens windmolen aldaar, die op 30 november officieel in bedrijf wordt gesteld. Deze hoogste windmolen van Nederland meet 120 meter en zal circa 1250 huishoudens van groene energie voorzien.

De windmolen en de actie 'plant samen met Siemens een boom voor een beter milieu' zijn slechts twee voorbeelden van de vele activiteiten die Siemens Nederland ontwikkelt op het gebied van behoud van een gezond milieu. Een doelstelling die Siemens hoog in het vaandel heeft staan.

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 1234 of www.siemens.nl/huishouden
e-mail: (infocentrum@siemens.nl)

Informatie voor de redactie:
Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 333 3786, mobiel 06 21 203 552, fax 070 333 3960
e-mail: eveline.herpen-(van@siemens.nl)

Informatie betreffende Stichting Nationale Boomfeestdag: Stichting Nationale Boomfeestdag, telefoon 030 692 6126; www.boomfeestdag.nl