Cadans geeft 13 bedrijven opdracht bemiddeling WAO en WW

Cadans geeft 13 bedrijven opdracht voor bemiddeling WAO en WW

Zeist, 30 november 2000

Cadans geeft 13 bedrijven opdracht voor bemiddeling WAO en WW

Cadans gaat met 13 reïntegratiebedrijven contractbesprekingen voeren om 12.000 arbeidsongeschikten en 4000 werkzoekenden te begeleiden naar passend werk. De selectie van deze bedrijven is het gevolg van de privatisering van de bemiddeling van arbeidsongeschikten en werklozen. Tot dusver deed Cadans voornamelijk zaken met Arbeidsvoorziening. Vanaf 2001 worden de reïntegratietrajecten aan commerciële bedrijven gegund. Daarom is in augustus een openbare aanbesteding gestart. Uiterlijk 1 januari moeten de contractbesprekingen zijn afgerond.

De reïntegratietrajecten hebben betrekking op de sectoren Zorg&Welzijn, Detailhandel&Ambachten, Reiniging en Grootwinkelbedrijf. Door 172 reïntegratiebedrijven werden in totaal 1593 offertes ingediend bij Cadans. Bij de offertebehandeling is vooral gekeken of de bedrijven in staat zijn om voldoende aantallen arbeidsongeschikten te plaatsen in een nieuwe functie binnen een relatief kort tijdsbestek en tegen een aanvaardbare prijs.

Alexander Calder arbeidsintegratie (6535), Serin (2540), Arbeidsvoorziening Reïntegratie/Kliq (1515), Creyfs Interim (1350) en TWCA (1290) zijn de reïntegratiebedrijven die vooralsnog de meeste arbeidsongeschikten en werkzoekenden zullen gaan begeleiden.

De offertebeoordeling heeft plaatsgevonden op basis van de door het Lisv voorgeschreven richtlijnen. Leidraad voor de aanbesteding waren de opdrachten en wensen vanuit de aangesloten sectoren, gekoppeld aan de doelgroepen arbeidsgehandicapten en ontslagwerklozen. Een menselijke benadering, juist gedurende de periode van reïntegratie, staat daarbij voorop.

Cadans Uitvoeringsinstelling B.V. is een dienstverlenende organisatie op het gebied van de werknemersverzekeringen. Met ongeveer 4000 medewerkers verzorgt Cadans de uitvoering van onder meer de WAO en de WW voor anderhalf miljoen verzekerden.

Nadere informatie
Cadans, Marcel Pisa, woordvoerder