Politiebericht Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 30-11-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Bedrijfsongeval
ENS Een 26-jarige man uit Ens is gistermiddag aan de Waterkant gewond geraakt toen hij misstapte op zijn landbouwmachine en op de grond viel. Het personeel van de ambulance heeft de man met een vermoedelijk gebroken heup of been overgebracht naar het Dr. Jansenziekenhuis in Emmmeloord.

Aanhoudingen na diefstal putdeksel
EMMELOORD Onbekenden hebben vorige week vrijdag en afgelopen dinsdag een putdeksel weggehaald van het fietspad onder het viaduct van de Urkerweg. Beide keren ontdekten voorbijgangers, voordat er ongelukken gebeurden, dat het putdeksel weg was. Gisteravond besloot de politie te gaan posten om de daders van de putdekseldiefstal te pakken te krijgen. Zij kreeg een groep van 4 jongens in het oog, die vervolgens het putdeksel uit het fietspad haalden en in de Espelervaart gooiden. Alle vier de jongens (tussen 16 en 26, allen studerend aan de landbouwpraktijkschool) zijn aangehouden en voor de nacht overgebracht naar het politiebureau in Lelystad. Zij bekenden na hun aanhouding inderdaad het putdeksel in de Espelervaart te hebben gegooid en worden vandaag verhoord over hun betrokkenheid bij de eerste twee putdekselverdwijningen.

Rijbewijs weg na hardrijden
DRONTEN Nadat agenten afgelopen nacht op de Biddingringweg een auto zagen die nogal hard reed, zijn zij achter de auto aangegaan. De automobilist bereikte op de Elburgerweg een snelheid van ongeveer 180 km/h. Vlak bij Elburg hebben de agenten de automobilist (30 uit Loozen) aan de kant gezet en aangehouden. Op het politiebureau is zijn rijbewijs ingevorderd en is proces-verbaal tegen hem opgemaakt. De hardrijder is daarna heengezonden en naar huis gereden als passagier in de auto van zijn vrouw.

Auto`s bekrast
SWIFTERBANT Onbekenden hebben afgelopen nacht op de Vendelier 6 auto`s bekrast. Eén van de autobezitters heeft al aangifte gedaan bij de politie. Die stelt een onderzoek in.

Gewonde na aanrijding
LELYSTAD Op de kruising van de Houtribdreef met de Westerdreef zijn gisteren aan het eind van de middag een bromfiets en een auto met elkaar in botsing gekomen. Hoe het ongeluk is ontstaan is nog niet helemaal duidelijk. De bromfietser (een 55-jarige Lelystedeling) raakte gewond en is door het personeel van de ambulance met een vermoedelijk verbrijzelde enkel en kapotte knieschijf naar het Zuiderzeeziekenhuis gebracht. De automobiliste (37 uit Lelystad) bleef ongedeerd.