Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.00 uur
Verkeersongeval letsel

BUNNIK Woensdagmorgen reed een 29-jarige man uit Houten met zijn auto over de Kosterijland vanuit de richting van de Scoudermatel.

Ter hoogte van de kruising verleende hij geen voorrang aan een van links komende 31-jarige motorrijder uit Maarssen. Hierdoor ontstond een aanrijding waarbij de motorrijder op de grond terecht kwam. De 31-jarige maarsenaar is met onbekend letsel overgebracht naar het Diakonesse ziekenhuis in Utrecht.

Beide voertuigen raakte zwaar beschadigd en moesten worden weggesleept.

Snelheidscontrole

ZEIST Op de Dijnselburgerlaan heeft de politie woensdagmorgen een snelheidscontrole gehouden. Tussen acht uur en kwart over negen werden 676 voertuigen gecontroleerd. In totaal kregen 39 bestuurders een bekeuring voor te hard rijden.

Op de Dijnselburgerlaan geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 80 km/u langs de radarwagen. Tevens werden drie bestuurders staande gehouden voor het niet dragen van de auto gordel. Met een boete van 90,= konden de bestuurders huiswaarts.

Aanrijding letsel

BUNNIK Een 20-jarige vrouw uit Houten reed op haar bromfiets over de ventweg van de scoudermatel en wilde linksaf de Kosterijland oprijden. Op dat moment reed een 37-jarige motorrijder uit Maurik over de scoudermatel in de richting van Utrecht.

Voor de overweg was inmiddels een file ontstaan vanwege de dichte slagbomen. De motorrijder reed stapvoets de file voorbij. De 20-jarige vrouw had de motorrijder niet gezien en reed tegen de man uit Maurik aan.

De vrouw is met onbekend letsel overgebracht naar het Diakonesse ziekenhuis in Utrecht.