Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Datum nieuwsfeit: 30-11-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.10 uur
Getuigenoproep in zaak `man gewond na beroving`

(Zie persbericht d.d. 29-11-00)
MIJDRECHT Op dinsdag 28 november is een man bij een beroving gewond geraakt.

Omstreeks 19.00 uur parkeerde een 69-jarige Mijdrechtenaar zijn auto op de Heemraadsingel en pakte zijn attachékoffer uit zijn auto. Vanaf dat moment weet de man niets meer. Een getuige zag de man echter omstreeks 19.00 uur bij zijn auto op straat liggen en zag dat twee mannen over hem heen gebogen stonden. De mannen renden met de koffer van het slachtoffer weg.

Het slachtoffer had een bebloed gezicht en werd per ambulance naar het AMC (Amsterdam) vervoerd. Daar werd geconstateerd dat de man twee blauwe ogen en een gebroken neus bij de beroving had opgelopen. Tevens was de prothese van zijn ondergebit gebroken.

De twee verdachten hadden vermoedelijk een licht getint uiterlijk en zijn vanaf de Heemraadsingel in de richting van de Haarlaan weggerend. Op de door de verdachten genomen route bevindt zich een hondenuitlaatveldje. Gezien het tijdstip van het voorval, dinsdag 28 november, omstreeks 19.00 uur, is het goed mogelijk dat mensen op dat moment hun hond uitlieten en de verdachten hebben gezien. De politie roept getuigen op contact op te nemen met district Rijn & Venen, bureau Maarssen, telefoonnummer 0900-8844.

Aanrijding fietser met auto

MIJDRECHT Op woensdag 29 november heeft op de Aalscholver een aanrijding tussen een fietser en een auto plaatsgevonden. Hierbij raakte de fietser gewond.

Omstreeks 11.30 uur verleende een 73-jarige fietser uit Amstelhoek komende vanaf het fietspad op het kruispunt Houtduif met de Aalscholver geen voorrang aan een voor hem van rechts komende 22-jarige automobilist uit Mijdrecht. De fietser werd door de auto aangereden en kwam ten val. Een buurtbewoonster verleende eerste hulp aan het slachtoffer.

De fietser is met hoofdletsel per ambulance naar het AMC (Amsterdam) vervoerd en daar opgenomen.

Bromfietser weigert te stoppen

MIJDRECHT Op woensdag 29 november weigerde een bromfietser te stoppen, waarna er een achtervolging door Mijdrecht volgde.

Omstreeks 15.05 uur ging een bromfietser die op het Burgemeester Haitsmaplein reed, er bij het zien van een politiemotorrijder hard vandoor. De politieman ging er achteraan en constateerde dat de bromfietser halsbrekende toeren uithaalde om aan de motorrijder te ontkomen. De jongen haalde auto`s in en voetgangers moesten op het zebrapad opzij springen om niet aangereden te worden. De motorrijder wist de voetgangers te waarschuwen door te claxoneren.

De achtervolging ging via de Passage, de Bozenhoven richting de Dorpsstraat. Uiteindelijk nabij het Prinsenhuis stopte de bromfietser. De jongen, 17 jaar oud en afkomstig uit Wilnis, werd aangehouden en tezamen met zijn bromfiets overgebracht naar het politiebureau.

De jongen heeft bekeuringen gekregen voor het onverzekerd rijden, te hard rijden en het op een voetgangersoversteekplaats niet voor laten gaan van voetgangers.

Verkeerscontroles

LOENEN / WOERDEN De politie heeft op woensdag 29 november op de Rijksstraatweg in Loenen en op de Europabaan in Woerden verkeerscontroles gehouden.

Bij de in de avonduren gehouden controle in Loenen werden twee bestuurders bekeurd voor het niet dragen van de autogordel, één voor het onverzekerd zijn van zijn auto, twee voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs en twee voor het onnodig voeren van mistverlichting. Bij 97 bestuurders werd een blaastest afgenomen. Geen van hen had (teveel) gedronken.

Bij de eveneens in de avonduren gehouden controle op de Europabaan in Woerden werden een veertigtal voertuigen onderworpen aan een controle. Drie bestuurders kregen een bekeuring voor het onnodig voeren van mistverlichting. Meerdere bestuurders werden in de gelegenheid gesteld defecte verlichting te repareren. Geen van de bestuurders die een blaastest aflegden, hadden (teveel) gedronken.

Alcoholcontrole
MIJDRECHT -De politie heeft op woensdag 29 november een alcoholcontrole gehouden.

Bij de op het Hofland gehouden controle hebben 25 bestuurders een blaasproef afgelegd. Allen bliezen een `P` (Pass), hetgeen betekent dat geen van hen (teveel) had gedronken.