ABN Amro en oprichter Nedgraphics investeren in Green Valley

Datum nieuwsfeit: 30-11-2000

GREEN VALLEY BV

ABN AMRO & oprichter Nedgraphics investeren in Green Valley

Delft, 30 november 2000 - Voormalig directeur en oprichter van Nedgraphics, de heer Martijn Janmaat heeft een aanmerkelijk belang genomen in Green Valley BV, leverancier van knowledge management software voor intranet, extranet en webportals. Aanvullend verzorgt ABN AMRO de financiering voor uitbreiding van marketing-, sales- & ontwikkelingsactiviteiten.

'Elk bedrijf heeft behoefte om meer te halen uit haar interne schat aan kennis. Green Valley's Discovery Server R/3 is een buitengewoon krachtig platform dat hierin voorziet. Met Discovery Server R/3 kan een onderneming een next-generation intranet, extranet of webportal opzetten en beheren. En het belangrijkste is dat de software uitblinkt in gebruikervriendelijkheid: echt iedereen kan hiermee aan de slag!', aldus CEO Michiel Riedijk. 'We zaten in de gelukkige positie dat veel partijen interesse hadden in een investment in Green Valley. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een combinatie van financiering door ABN AMRO en een participatie door een informal investor. Het vertrouwen dat een gerenomeerde partij als ABN AMRO heeft in Green Valley is een belangrijk teken voor de markt. Daarnaast is de ervaring van Martijn Janmaat met internationale expansie en marketing een ijzersterke aanvulling op het management team.'

'Green Valley is een bedrijf met sterke referenties en de producten zijn gebaseerd op een vooruitstrevende technologie. Met name deze zaken gaven de doorslag bij het toekennen van de financiering', aldus de heer de Sonnaville, directeur van ABN AMRO. 'Daarbij speelde ook ons vertrouwen in het management een belangrijke rol. Om deze redenen zijn wij ervan overtuigd dat de groei van Green Valley structureel zal zijn.'

De investering stelt Green Valley in staat om de software breed in de Nederlandse markt te zetten, belangrijke nieuwe ontwikkelingen uit te voeren en voorbereidingen te treffen voor verdere Europese expansie.

Green Valley's Discovery Server R/3 integreert technologie van Verity, Microsoft en Oracle en wordt gebruikt door gerenommeerde organisaties als het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de gemeente Utrecht, O'Neill Europe, de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie en alle Nederlandse notariskantoren en de Algemene Rekenkamer.

Green Valley BV, opgericht door de 2 voormalig studenten TU Delft Rens Boogerd (27) en Michiel Riedijk (28), is een Delfts softwarehouse dat innovatieve kennismanagement software ontwikkelt voor intranet, extranet en webportals. Kenmerkend voor de producten zijn de technologische voorsprong en de gebruikersvriendelijkheid.

Trefwoorden: intranet, extranet, webportal, kennismanagement, knowledge management, Discovery Server.

Noot voor redacties