Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 30-11-2000
1e persbericht 30 november 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Man na beroving zwerver aangehouden
Op de Dommelstraat is woensdag om 20.40 uur een 32-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man wordt er van verdacht dat hij even daarvoor een 43-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats beroofd heeft van zijn portemonnee met fl. 15,=. Het slachtoffer, dat met krukken loopt, liep over de Demer. Hij was op weg naar de nachtopvang aan de Mathildelaan. Een man kwam naast hem lopen en wilde hem wel te begeleiden. Op een gegeven moment trok de dader de man naar de grond. Het slachtoffer kon zich moeilijk verweren en de dader pakte de portemonnee uit zijn broekzak. Een goed signalement leidde tot de aanhouding van de verdachte. Hij is ingesloten.

Eindhoven: Prostitutie
Op de Wenckenbachstraat is woensdag om 22.35 uur een 36-jarige Eindhovense vrouw aangehouden. De vrouw, die als prostituee bekend staat, was klanten aan het werven. Zij was eerder op de avond al gewaarschuwd. Tegen de vrouw wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man na inbraak aangehouden
Een 20-jarige Eindhovenaar is woensdag om 23.55 uur op de Jan Hollanderstraat aangehouden. Dat gebeurde nadat er was ingebroken in een bouwkeet aan de Weisshorn. Getuigen hadden een auto bij deze inbraak gezien en zij hadden het kenteken aan de politie doorgegeven. De politie zag de auto op de Jan Hollanderstraat staan. Na enkele minuten stapte de 20-jarige man in de auto. Hij werd aangehouden. In de auto lag een hoeveelheid gereedschap. De man is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed

- Op de Kanaaldijk Zuid is donderdag om 0.45 uur een 42-jarige Eindhovenaar betrapt op het rijden onder invloed in een personenauto. De man blies bijna 1,2 promille. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

- Om 5.10 uur werd op de Wattstraat een 36-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij reed in een auto en had gedronken. De uitslag van de ademanalyse was bijna 1,6 promille. Zijn rijbewijs was al eerder ingenomen. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: GSM uit hand gerukt
Een 33-jarige Helmonder is woensdag om 17.30 uur in een bliksemactie zijn gsm kwijtgeraakt. Hij stak de Noord Koninginnewal over en wilde met zijn gsm gaan bellen. Hij had het toestel in de hand toen een fietser, die hem van achter naderde, het toestel met een snelle beweging uit zijn hand pakte.

Best / Helmond: Mannen met gestolen goederen gepakt Bij een verkeerscontrole zijn woensdagmiddag om 13.00 uur op de NCB-weg in Best een 53-jarige Helmonder en een 55-jarige man uit Best aangehouden. In hun auto lagen enkele tapijten die van woninginbraken in Helmond en omgeving afkomstig waren. Er is daarna bij beide verdachten en een 58-jarige Helmonder huiszoeking gedaan. Bij deze laatste werden nog enkele goederen gevonden die van diefstal afkomstig zijn. Ook hij werd aangehouden. De drie mannen zijn voor onderzoek ingesloten.

Oirschot: Verdachte fietsdiefstal aangehouden
Woensdagavond om 23.10 uur is op de St. Jorisstraat een 25-jarige man uit Oirschot aangehouden. Hij wordt er van verdacht in het afgelopen weekend een fiets gestolen te hebben uit een tuin achter een woning aan de Leeuwerikstraat.

Budel: Inbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijf aan de Looierijstraat. Er is een raam opengebroken. Er is veel handgereedschap en een zaagmachine gestolen. De buit is waarschijnlijk vervoerd met een aanhanger van het bedrijf, want die was ook weg.

Deurne: Autodiefstal
Vanaf de Struikheide is in de nacht van woensdag op donderdag een blauwe Mercedes Benz met het kenteken JF-GP-96 gestolen.

Someren: Inbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een winkel aan de Postelstraat. Er is een ruit naast de toegangsdeur vernield. Uit de winkel zijn sieraden en parfums gestolen. Hoeveel er weg is, is nog niet bekend.

Mierlo: Gsm onder bedreiging afgenomen
Twee personen op een bromfiets hebben woensdag om 21.00 uur van een 20-jarige Mierlonaar de gsm afgenomen. De man fietste over de Heer van Scherpenzeelweg toen een bromfiets met daarop twee jongens naast hem kwam rijden. Een van de jongens trapte tegen de fiets waardoor de man bijna viel. Hij stapte van de fiets en de twee jongens vroegen zijn geld. Hij zei niets bij zich te hebben. Toen moest hij zijn gsm afgeven. Hij weigerde dat aanvankelijk maar toen pakte een van de jongens iets uit zijn zak en dreigde daarmee. Hij gaf de gsm en daarmee verdwenen zij.

Gemert: Verlichtingscontrole
Woensdagavond zijn bij een verlichtingscontrole op de Lodderdijk elf bekeuringen uitgeschreven voor het niet in orde hebben van de verlichting. Twee bromfietsers droegen geen helm. Ook zij gingen op de bon.