Robert Long en Varkens in Nood winnen geding LTO Nederland

Datum nieuwsfeit: 30-11-2000

Amsterdam, 30 november 2000

Robert Long en Varkens in Nood winnen Kort geding van LTO Nederland

Vandaag is door de Arrondissements-Rechtbank Amsterdam vonnis gewezen inzake het kort geding aangespannen door LTO Nederland tegen Robert Long en de Stichting Varkens in Nood, waarbij LTO Nederland door de rechter in het ongelijk is gesteld en in de kosten veroordeeld.

Het vergelijken van de varkenshouderij met Dachau of meer algemeen met een concentratie-kamp is niet onrechtmatig

De uitspraak van Robert Long dat varkens in Nederland worden volgestopt met groei-bevorderaars en geneesmiddelen die de groei bevorderen hoeft niet te worden gerectificeerd. . De rechtbank is van mening dat Robert Long en de Stichting Varkens in Nood geen onnodig grievende uitspraken hebben gedaan die de 11.332 varkenshouders schade berokkenen.

Stichting Varkens in Nood is blij met de uitspraak omdat die Robert Long toestaat op de door hem gekozen manier te blijven wijzen op de erbarmelijke levensomstandigheden van varkens in de bio-industrie.

De schuld van dit ellendige bestaan van varkens wordt niet alleen gelegd bij de varkens-boeren, maar bij ons allen: consument, overheid, financiers en supermarkten.

Varkens in Nood zal haar volgende acties richten op de supermarkten, speciaal Albert Heijn, die mede verantwoordelijk worden geacht voor het ontstaan en instandhouden van de bio-industrie.

Voor meer inlichtingen: Stichting Varkens in Nood
Brigitte Olijve