Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 30-11-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 30-11-2000 Persbericht district Den Bosch

MOEDER EN DOCHTER OP DIEVENPAD (s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag zijn een 33-jarige Bossche en haar 15-jarige dochter bij een warenhuis aan Achter het Stadhuis in s-Hertogenbosch betrapt op winkeldiefstal. Het tweetal had eerst bij een winkel op de Hinthamerstraat goederen ontvreemd en beproefden daarna nog eens hun geluk bij het warenhuis. De buit bestond uit kleding en kerstartikelen ter waarde van ongeveer Fl. 250,=. Beide zijn aangehouden en ingesloten.

INBRAAK IN SCHOOL (s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is ingebroken bij een school aan de Klokkenlaan in s-Hertogenbosch. Uit het pand zijn een paar computers met bijbehorende apparatuur ontvreemd.

WONINGINBRAAK (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is ingebroken in een woning aan de Oudoverstede in s-Hertogenbosch. Uit het pand zijn o.a. CDs, geld en sieraden ontvreemd.

MEISJE MET MES BEDREIGD (s-Hertogenbosch)

Woensdag is een 15-jarige Bossche op een schoolplein aan de Rijzertlaan door een medescholier met een mes bedreigd. Het meisje stond met een paar vriendinnen te praten toen de jongen haar plotseling zonder aanleiding met het mes bedreigde. De 15-jarige jongen is vandaag op het politiebureau ontboden en heeft inmiddels een verklaring afgelegd.

TWEE JONGENS AANGEHOUDEN VOOR POGING INBRAAK (s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag zijn op de Ploossche Hof in s-Hertogenbosch een 14-en 15-jarig Bosschenaartje aangehouden bij een poging tot inbraak. Zij probeerden na het vernielen van een ruit een flatwoning binnen te komen. Beiden zijn aangehouden en zullen door bureau HALT alternatief worden bestraft.

RIJDEN ONDER INVLOED (Drunen)

Van woensdag op donderdag is een 37-jarige man uit Sprang Capelle op de Bosscheweg in Drunen betrapt op het rijden onder invloed. De man probeerde nog onder de overtreding uit te komen door snel van plaats te wisselen met zijn passagier. Proces-verbaal is opgemaakt.

DIEFSTAL COLLECTIE SOKKEN EN PANTYS (s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijfswagen aan de Sterrendaalders in s-Hertogenbosch. Uit het voertuig is een complete collectie sokken en pantys ontvreemd.

FL. 240,= BOETE VOOR WINKELDIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een 63-jarige inwoonster uit Boxtel bij een drogisterij aan de Pensmarkt in s-Hertogenbosch betrapt diefstal van eau de toilette. De vrouw kreeg een geldboete van Fl. 240,=.

BROMMOBIEL GESTOLEN (Nieuwkuijk)

Van woensdag op donderdag is vanaf de oprit van een woning aan de Onsenoortsestraat in Nieuwkuijk een donkergrijze brommobiel, merk Ligier, type 162 GLS, tweecilinder diesel ontvreemd.

TASJESROOF (s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen is een 18-jarige Bossche op de Tilburglaan in s-Hertogenbosch van haar tas met inhoud beroofd. De tas werd van haar schouder gerukt door de duopassagier van een bromfiets die de vrouw achterop reden. Het slachtoffer moest zich onder doktersbehandeling laten stellen wegens pijn aan haar schouder. De buit bestond uit een gering geldbedrag en wat papieren.

AUTOINBREKER AANGEHOUDEN NA BEDREIGING GETUIGE (Hintham)

Woensdagmiddag is 20-jarige inwoner uit s-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van een auto-inbraak en bedreiging van een 64-jarige getuige op de Pastoor van Thiellaan in Hintham. De getuige zag de man inbreken in een geparkeerde auto en met een kledingstuk wegfietsen. Hij zette eveneens op de fiets de achtervolging in en sprak de inbreker op zijn gedrag aan. Op dat moment pakte de verdachte een mes en dreigde de getuige neer te steken. Laatstgenoemde bleef de inbreker op afstand volgen. De inmiddels gewaarschuwde politie hield de man aan.

BROMFIETSDIEVEN AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond zijn op de Hambakenweg in s-Hertogenbosch twee 19-jarige bromfietsdieven aangehouden. Het tweetal wordt ervan verdacht kort daarvoor een bromscooter te hebben gestolen aan het Westerkwartier in s-Hertogenbosch. De bromfiets is weer terecht en heeft de nodige braakschade. De verdachten zijn voor nader onderzoek ingesloten.

PORTIER ZONDER VEREISTE PAPIEREN BIJ STUDENTENSOCIETEIT (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is de voorzitter van een studentensocieteit aan de Wolvenhoek in s-Hertogenbosch bekeurd voor het laten verrichten van portierswerkzaamheden zonder vergunning van de Minister van Justitie. Tevens bleek de betreffende portier niet de vereiste opleiding te hebben gevolgd en niet in het bezit te zijn van een legitimatiebewijs van de Wet op de Particuliere Beveiligingsorganisaties. Sinds 1 april 1999 moeten portiers in de horeca in het bezit zijn van het horecabeveiligingsdiploma en een pasje van de Wet op de Particuliere Beveiligings Organisaties. Uitbaters van een horecabedrijven, die een portier in dienst hebben, moeten daarvoor een vergunning van de Minister van Justitie hebben. In overleg met de Bossche Horeca heeft de politie tot nu toe slechts waarschuwend opgetreden. Iedere ondernemer heeft zodoende voldoende tijd gehad om de zaken voor elkaar te krijgen. Gisteravond heeft de afdeling Bijzonder Wetten van de Districtsrecherche Den Bosch voor het eerst voor deze overtredingen proces-verbaal opgemaakt. Vanaf heden zullen de controles worden geïntensiveerd en zal repressief worden opgetreden. Overtreding is strafbaar gesteld in de Wet op de Economische Delicten. De maximale straf bedraagt een geldboete van Fl. 25.000,=.