Geveke verkoopt Van Eyle & Ruygers

Geveke N.V.

Naarden, 30 November 2000

Geveke verkoopt Van Eyle & Ruygers

NAARDEN Dienstverlenende handelsorganisatie Geveke nv uit Naarden heeft vandaag in principe overeenstemming bereikt met het management van Van Eyle & Ruygers bv over een aandelenoverdracht per 1 januari 2001. Deze verkoop is een logisch gevolg van de in het begin van dit jaar geformuleerde strategie van de Geveke groep.

Met de verkoop van Van Eyle & Ruygers aan haar management maakt de kernactiviteit groothandel niet langer meer deel uit van de Geveke groep. Het cluster Geveke Tools zal daarmee komen te vervallen. Geveke is hierdoor beter in staat zich te focussen op haar overige kernactiviteiten, waaronder verhuur.

Van Eyle & Ruygers is een voorraadhoudende groothandel op het gebied van gereedschappen, machines, werkplaatsbenodigdheden en verbruiksartikelen. Met circa 130 medewerkers wordt een omzet van zon EUR 28 miljoen gerealiseerd. Van Eyle & Ruygers zal als zelfstandige onderneming haar activiteiten blijven voortzetten.

De directie

Naarden, 30 november 2000