Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 30-11-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 30-11-2000 3e Persbericht 30 november 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Diefstal grondstoffen en halffabrikaten. Bij een bedrijf aan de Glaslaan in Eindhoven worden sinds zondag een hoeveelheid grondstoffen en halffabrikaten vermist. Vandaag, donderdag werd de diefstal ontdekt. Die materialen lagen opgeslagen in een magazijn van het bedrijf. Zonder een spoor achter te laten hebben dieven kans gezien 5 pallets met batterijpennen ( ruim 1000.000) ter waarde van f. 33000,-, een pallet met 770 kg fosforbrons ( ruim f. 8500,-) en een pallet van ruim 700 kg met koperband ( ruim f. 5000,-) buit te maken. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Verkeerscontroles
Donderdag tussen 15.00 uur en 21.00 uur zijn in Eindhoven op de Boekweitstraat, de John Miltonlaan en de Oude Bossche Baan verkeerscontroles gehouden. De speciale aandacht van de politie ging uit naar de brom- en snorfietsers. Motorrijders van de politie brachten de brom- en snorfietsers naar de controleplaatsen waar de technische eisen, de papieren en de verlichting gecontroleerd werd. Er zijn 60 personen bekeurd. De bekeuring werden onder meer uitgeschreven voor: Gele plaat (4x), geen certificaat (11x), te hoog vermogen (22x), geen helm (14x), snelheid (2x), niet verzekerd (2x), geen 16 jaar oud (1x) geen verlichting ( 4x).

Helmond: Diefstal auto
In de nacht van woensdag op donderdag is in de Anna Van Eekerenstraat een rode Opel Kadett met het kenteken XG-87-SN gestolen.

Helmond: Verkeersgeweld
Donderdagmiddag om 16.10 uur is op de Van Der Weidenstraat in Helmond een 51-jarige Helmondse rijschoolhouder mishandeld. De man stopt met zijn lesauto achter twee andere autos die voor de kruising met de Dorpstraat stonden te wachten. Achter de rijschoolhouder stopte een auto. Toen het wat langer duurde begon die bestuurder met claxonneren. De rijschoolhouder stapte uit om te kijken wat er aan de hand was. De bestuurder van de auto achter hem kwam naar hem toegelopen en sloeg en schopte naar het slachtoffer. Omstanders kwamen tussen beiden, waarop de dader in zijn auto stapte en achteruit er vandoor ging. De politie doet onderzoek naar zijn identiteit.

Deurne: Snelheidscontrole
Donderdagmiddag tussen 12.30 uur en 14.30 uur is op de Vlierdenseweg in Deurne een snelheidscontrole gehouden. De politie controleerde 609 voertuigen en daarvan reden er 100 te snel. De snelste reed 83 km/u in plaats van de toegestane 50 km/u.

Maarheeze: Snelheidscontrole
In de Moonslaan in Maarheeze is donderdagmiddag tussen 14.00 en 16.30 uur een snelheidscontrole gehouden. De politie controleerde de snelheid van 450 voertuigen. Daarvan reden er 120 te snel. De snelste reed 90 km/u in plaats van de toegestane 50 km/u.

Westerhoven: Poging inbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is geprobeerd in te breken in een café aan de Dorpstraat in Westerhoven. Er werd achter het pand een ruit ingeslagen en een bovenlicht werd opengebroken. Aan de binnenzijde zaten echter extra sloten en dat voorkwam dat de dieven binnenkwamen.

Veldhoven: Snelheidscontrole
In de St Jansstraat in Veldhoven is donderdag tussen 14.45 en 17.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Er zijn 1087 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 184 te snel. De snelste reed 76 km/u in plaats van 50 km/u.