Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 30-11-2000

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 30-11-2000 Mediaberichten donderdag 30 november 2000

BLERICK Verkeersongeval letsel (2)

BLERICK De bromfietser die donderdagmorgen tegen een stilstaande oplegger is aangereden is ten gevolge van het ongeval overleden. De politie vermoedt dat de bromfietser de oplegger, die niet was beladen en niet was verlicht, over het hoofd heeft gezien. De identiteitsgegevens zijn op dit moment nog niet bekend.

ROERMOND - Aanhoudingen

ROERMOND Een 19 jarige man uit Roermond is woensdag aangehouden op verdenking van diefstal van een GSM op vrijdag 17 november. Eerder waren al een 18 en 19-jarige man eveneens uit Roermond aangehouden voor hetzelfde feit. Het drietal bedreigde een 19-jarige man uit Swalmen op de Schoolstraat met een mes en dwong hem de GSM af te geven. De twee 19-jarigen zijn na verhoor in vrijheid gesteld. De 18-jarige verdachte is voor verder verhoor in verzekering gesteld.

REGIO Snelheidscontroles

MEIJEL Tijdens snelheidscontroles met de laserpatrol op verschillende locaties zijn woensdag 2 processen verbaal uitgereikt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 71 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

VENLO Tijdens radarsnelheidscontroles op de Klagenfurtlaan op woensdagmiddag zijn 197 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 1224 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 82 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

REGIO Verkeerscontroles

MEERLO Tijdens een verkeerscontrole op de Hoofdstraat op woensdagmiddag zijn in totaal 13 bekeuringen uitgedeeld voor het niet dragen van de autogordel.

GRUBBENVORST Tijdens een verkeerscontrole op de Kloosterstraat op woensdagmiddag zijn 3 bromfietser bekeurd in verband met het overschrijden van de constructiesnelheid op de rollertestbank. In totaal werden 15 bromfietsen gecontroleerd. Daarnaast werden ook 3 bekeuringen uitgedeeld voor het niet dragen van de autogordel.

ROERMOND Winkeldieven aangehouden

ROERMOND Een 29-jarige vrouw uit Roermond en haar kinderen van 7 en 10 jaar zijn in een winkel aan het Munsterplein betrapt op diefstal van 2 dekbedovertrekken à fl. 79,=. De vrouw had tegen de kinderen gezegd dat zij de dekbedovertrekken moesten pakken omdat zij ze niet kon betalen. De vrouw kreeg in het kader van snelrecht een dagvaarding uitgereikt en zal zich binnenkort bij de rechter moeten verantwoorden.

BLERICK Verkeersongeval letsel (3)

BLERICK - De bromfietser betreft een 32-jarige man uit Panningen.

ROERMOND - Winkeldief aangehouden

ROERMOND Een 43-jarige man uit Swalmen is donderdagmorgen aangehouden op de Burghoffweg in verband met winkeldiefstal. De man wilde voor fl. 365,= aan hang- en sluitwerk meenemen onder zijn jas zonder te betalen. Gewaarschuwd door de electronische diefstalbeveiliging zette een medewerker van de winkel de achtervolging in. De man werd overgedragen aan de politie die de zaak door middel van snelrecht zal afhandelen.

VENRAY Roodlichtcontroles

VENRAY Tijdens roodlichtcontroles op de Maasheseweg, kruising Keizersveld/Nieuwhuisweg, op donderdagmorgen zijn in totaal 11 overtreders bekeurd.

BERGEN Bedrijfsinbraak

BERGEN In de nacht van dinsdag op woensdag is van een bedrijfsterrein aan De Flammert voor meerdere tienduizenden guldens aan audiovisuele apparatuur weggenomen. De daders zijn op het terrein gekomen door een gat in het hekwerk te knippen. De politie stelt een nader onderzoek in.

VENLO Mishandeling

VENLO Een 16-jarig meisje uit Venlo heeft aangifte gedaan van mishandeling op de Waterhoenstraat woensdagmiddag door een bekende. Het meisje fietste langs het schoolplein van Den Hulster toen zij werd uitgescholden. De verdachte (leeftijd onbekend) uit Tegelen kwam haar op de fiets achterna en sloeg haar in het gezicht. Vervolgens trok zij het hoofd van het slachtoffer naar beneden en deelde een aantal knietjes uit. Het slachtoffer liep hierbij een hersenschudding en kneuzingen op en heeft zich onder doktersbehandeling moeten stellen. De politie heeft de zaak in onderzoek.

REGIO Snelheidscontroles

ROERMOND Tijdens snelheidscontroles op de Venloseweg op donderdagmorgen zijn 50 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 1001 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 73 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

VENLO Tijdens snelheidscontroles op de Krefeldseweg op donderdagmiddag zijn 65 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 454 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 73 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

BLERICK Zwartrijder

BLERICK Een 15-jarige jongen uit Venray is donderdagmiddag aangehouden in verband met zwartrijden in een lijnbus. De jongen die in eerste instantie een valse naam opgaf, kon zich niet legitimeren en is voor verder verhoor meegenomen naar het politiebureau waar hij werd ingesloten.

PANHEEL Woninginbraak

PANHEEL In een woning aan de Pater Jac Schreursweg is in de nacht van woensdag op donderdag ingebroken. Bij de inbraak werden onder meer GSMs en de sleutels van de auto weggenomen. Ook de auto, een grijze Daimler eight, kon zo worden buitgemaakt. Over de waarde van de gestolen goederen is nog niets bekend.

BAARLO Illegaal vuurwerk

BAARLO Een 30-jarige Venlonaar is donderdagmiddag in zijn auto aangehouden naar aanleiding van een melding van de Belgische douanepost in Maaseik op de Napoleonsbaan Noord met in zijn kofferbak illegaal vuurwerk. De man had het vuurwerk ter waarde van fl. 600,= gekocht in België. Het betreft zeer gevaarlijk professioneel vuurwerk dat het vorig jaar al op de lijst van afgekeurd vuurwerk voorkwam. Het vuurwerk is door de politie in beslag genomen. De man zal een transactievoorstel worden gedaan. Bij de aanhouding bleek de man ook nog 4 boetes voor snelheidsovertredingen te hebben openstaan voor een bedrag van fl. 1200,=, die hij meteen betaalde.

Laatste bericht donderdag 30 november

VENLO Behoudens onvoorspelbare actualiteiten is dit het laatste bericht van vandaag. Voor spoedeisende zaken kunt u bellen: 077 327 11 11. Omdat ons kantoortoestel (s avonds en )s nachts staat doorgeschakeld naar een sema-digit kan het even duren voordat u verbinding krijgt. Blijf aan de lijn en toets uw VOLLEDIGE telefoonnummer in; u wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.