BMC Software breidt focus Service Level Management uit

030 608 55 00 055 366 30 34
(Sharon_Montsanto@bmc.com) (prinflux@cs.com)

BMC Software breidt focus op Service Level Management uit met PATROL® for SLM

PATROL for SLM: actiegeoriënteerd beheer voor bedrijfsprocessen

Nieuwegein - 30 november 2000 - BMC Software, toonaangevend aanbieder van e-business systeembeheer oplossingen, introduceert PATROL® for Service Level Management (SLM), een oplossing uit de PATROL productreeks voor het monitoren en beheren van service levels. PATROL for SLM biedt een overzicht over service level management waarin de klant centraal staat. De oplossing versnelt de ontwikkeling en het beheer van service level agreements (SLAs), waardoor ondernemingen de beschikbaarheid en prestaties van hun bedrijfskritische applicaties systematisch kunnen optimaliseren.

PATROL for SLM biedt actiegestuurd SLM door de service provider te wijzen op een naderende SLA-breuk. Op deze manier kan het probleem snel worden geïsoleerd en is het eenvoudig om de juiste correctie uit te voeren om weer te voldoen aan het SLA. Het product biedt de eindgebruiker tevens webgebaseerde real-time signaleringen met betrekking tot service levels voor bedrijfsprocessen, zodat negatieve invloed op de productiviteit van de eindgebruiker kan worden geminimaliseerd. PATROL for SLM creëert service level kennis door informatie te vergaren vanuit alle technologielagen die een bedrijfsproces ondersteunen, inclusief de verschillende applicaties, databases, besturingssysteem servers, opslag en netwerken van de eindgebruiker. Tevens kunnen gegevens over klanttevredenheid en prestatiegegevens vanuit SiteAngel - een webgebaseerde monitoring-applicatie
- en andere oplossingen van BMC Software, eenvoudig worden geïntegreerd in PATROL for SLM. Op deze wijze kan service level management van binnenuit het data center en van buiten de firewall op het internet, worden gecombineerd.

PATROL for SLM maakt het mogelijk om SLAs op een andere manier samen te stellen - niet vanuit een IT-standpunt, maar vanuit het standpunt van de gebruiker of onderneming. Door PATROL for SLM te gebruiken kunnen CIOs en eigenaars van business units nu de beschikbaarheid en richtprestaties voor elk bedrijfsproces definiëren, aan de hand van criteria die per dagdeel kunnen veranderen, voor elke groep eindgebruikers over de hele wereld. Op deze manier biedt PATROL for SLM CIOs de mogelijkheid om de voordelen van SLAs die voldoen aan zakelijke perspectieven te herkennen, waardoor zij kunnen bepalen wat er ontbreekt (waaronder verkoopomzet en het vertrouwen van de klant) wanneer een bedrijfsproces niet optimaal presteert.

"Onze standaardisatie op PATROL for SLM heeft twee redenen: het is gericht op de bedrijfsprocessen en het is actiegeoriënteerd", vertelt Pieter Buijs, hoofd IT-operations bij KPN. "We kunnen Service Level Agreements definiëren die de visie van het bedrijf weerspiegelen en de ervaringskwaliteit - die van invloed is op het bedrijfsproces - beheren. Het betreft hier een SLM-product dat je niet alleen vertelt dat je een probleem hebt met de ervaring van de eindgebruiker, maar je ook in staat stelt actie te ondernemen om het probleemgebied te isoleren en om correctie- en preventieve maatregelen te laten nemen."

PATROL for SLM versnelt BMC Software OnSite Elite certificatie PATROL for SLM maakt het mogelijk om sneller BMC Software's OnSite Elite status te bereiken. Elite is een certificatieniveau binnen BMC Software's OnSite-programma. Het BMC Software OnSite certificatieprogramma onderstreept het belang dat de onderneming hecht aan het leveren van SLM door middel van bewezen technologie en een pro-actieve, gedisciplineerde en continue verbeteringsmethodologie. Met PATROL for SLM kunnen OnSite-gecertificeerde ondernemingen sneller OnSite Elite-certificatie verkrijgen. PATROL for SLM behandelt verschillende programmacriteria waaraan voldaan moet worden in het OnSite-programma, door bedrijven in staat te stellen herhaaldelijk de eindgebruiker-ervaring te meten, SLAs te definiëren en volledige SLA-rapportage te bieden.

Deze introductie onderstreept BMC Software's groeiende aandacht voor SLM en is een toevoeging aan haar bestaande SLM-initiatieven, waaronder:
· BMC Software OnSite, een certificatieprogramma dat demonstreert dat een onderneming zich richt op het leveren van een zeer hoog customer service niveau aan haar gebruikers, dat de onderneming die service kan meten en beheren en continu zal werken aan verbetering van de gebruikerservaring;
· www.nextslm.org, een online SLM assessment tool waarmee ondernemingen beter inzicht krijgen in het SLM-niveau dat ze leveren;

· Een wereldwijd team van Professional Services consultants met ervaring in het leiden van complexe SLM-projecten, dat klanten kan garanderen snel profijt te zullen hebben uit hun investeringen in BMC Software SLM-technologieën; en

· BMC Software's nieuwe Service Provider Solutions Business Unit, waarmee SLM wordt aangeboden via een service gebaseerd op abonnementen.

Prijs en beschikbaarheid
PATROL for SLM is beschikbaar vanaf 5.000 USD.

Over PATROL
PATROL is een uitgebreide, geïntegreerde oplossing die de snelle inzet van geavanceerd service level management mogelijk maakt door middel van een proces dat uitgaat van voortdurende verbetering. Het proces biedt klanten niet alleen de mogelijkheid service te meten in termen van eindgebruiker-reactietijd met betrekking tot zakelijke transacties en het publiceren van rapporten over het voldoen aan service level agreements (SLAs), maar biedt tevens de mogelijkheid voor geautomatiseerde diagnose van de belangrijkste oorzaken voor fouten en voorspelling van de impact van bedrijfsveranderingen op de geleverde servicekwaliteit. Vanuit een enkele grafische console biedt PATROL gecentraliseerd beheer en helpt het bij het pro-actief beheren van systemen, applicaties, databases en bronnen voor ondernemingen met e-business mogelijkheden.

BMC Software
BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen en levert de meest complete systeembeheersoftware voor bedrijven die elektronisch zakendoen, maar ook gegarandeerde snelle implementatie. Deze Application Service Assurance-strategie verbetert de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties. Bedrijven kunnen deze beheermethodologie toepassen en daarmee hun klanten en partners laten zien dat zij een optimale service kunnen leveren door zich aan te melden voor BMC Software OnSite; een certificeringsprogramma met onder meer implementatieservices en regelmatige 'HealthChecks', uitgevoerd door BMC Software Professional Services. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2000 een omzet van ruim $1,7 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Nederlandse verkoopkantoor is gevestigd in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com