ABN AMRO verkoopt activiteiten in Suriname aan RBTT

Bron: ABN AMRO
ABN AMRO

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86

1 December 2000

ABN AMRO VERKOOPT ACTIVITEITEN IN SURINAME AAN RBTT (Suriname) NV

ABN AMRO Bank NV en Royal Bank of Trinidad en Tobago Financial Holdings Limited hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van de ABN AMRO-kantoren in Suriname aan RBTT (Suriname) NV, een volle dochteronderneming van RBTT Financial Holdings Ltd. Om een soepele overdracht van producten en diensten mogelijk te maken vindt de daadwerkelijke verkoop plaats op 18 december 2000.

De verkoop van de kantoren past binnen de strategische heroriëntatie die ABN AMRO op dit moment uitvoert, waar ook een analyse van de verspreiding van kantoren van ABN AMRO over landen en regios onderdeel van is. ABN AMRO voert deze analyse uit om haar middelen in te kunnen zetten in de meest winstgevende markten of de regios die de meeste waarde hebben voor het internationale netwerk van de bank.

De verkoop heeft betrekking op 4 kantoren van ABN AMRO in Paramaribo en 1 kantoor in Nieuw Nickerie. Deze vestigingen bedienen zowel zakelijke als particuliere klanten. De medewerkers van ABN AMRO in Suriname hebben het aanbod gekregen om onder identieke arbeidsvoorwaarden in dienst te treden bij RBTT (Suriname) NV. Het aandeel van 49% dat ABN AMRO heeft in De Surinaamsche Bank is geen onderdeel van deze overeenkomst.

Beide partijen hebben personeel, klanten, vakbonden en de autoriteiten geïnformeerd over de verkoop. De Centrale Bank van Suriname heeft een verklaring van geen bezwaar tegen de oprichting van RBTT (Suriname) NV afgegeven; daarnaast heeft het ministerie van handel en industrie RBTT een banklicentie afgegeven.

Royal Bank of Trinidad and Tobago is één van de grootste en meest toonaangevende banken in het Caraïbisch gebied. Het heeft sterke banden met het internationale financiële netwerk en heeft een lange geschiedenis in de regio, die teruggaat tot 1902. Het bezit zeven banken met 44 vestigingen in Trinidad en Tobago en 10 andere landen.

Voor meer informatie:
Jochem van de Laarschot, 020 6295207