Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 1-12-2000
Mediaberichten vrijdag 1 december 2000

VENLO Actie StraatMaat

VENLO In de binnenstad is in het kader van StraatMaat een extra actie gehouden op donderdag van 13.30 tot 21.00 uur. In totaal werden 66 bekeuringen opgemaakt. Er werden bekeuring uitgedeeld voor het niet voeren van deugdelijke verlichting (36), een te hoog vermogen (18), parkeren in strijd met een verbod (11), het niet hebben van een bromfietscertificaat (6), het rijden in strijd met een geslotenverklaring (3), rijden in voetgangersgebied (4), het rijden zonder helm (4), niet tonen certificaat (1), niet tonen verzekeringspapieren (1), geen gele sticker op bromfiets (1), niet verzekerde bromfiets (1) en 6 bekeuringen voor overige overtredingen. In totaal werden 23 medewerkers van de politie ingezet.

WEERT Bromfiets- en verlichtingscontrole

WEERT In het district Weert zijn donderdag tussen 15.30 uur en 23.00 uur op diverse locaties bromfiets- en verlichtingscontroles uitgevoerd. Deze preventieve actie is gehouden in het kader van de extra capaciteit die vrij is gekomen in verband met het PC-privé project. Doel van de actie is onder meer het terugbrengen van de overlast door rondcrossende brom- en snorfietsen in de wijken. In totaal zijn 299 bekeuringen uitgedeeld. Op de Venloseweg zijn twee snelheidscontroles gehouden. In totaal werden 195 automobilisten bekeurd voor het overtreden van de geldende snelheid. De hoogste gemeten snelheid bedroeg 142 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan. De overige 104 bekeuringen werden uitgeschreven voor onder meer het voeren van een te hoge constructiesnelheid (32), niet bij zich hebben van rijbewijs en kentekenbewijs (21), het niet dragen van een autogordel (11), het voeren van ondeugdelijke verlichting (5) en 35 bekeuringen voor overige overtredingen. In totaal deden 45 medewerkers van politie, vrijwillige politie en de Koninklijke Marechaussee mee aan de actie.

VENLO - Winkeldieven aangehouden

VENLO Drie 17-jarige jongens uit Venlo, Dronten en zonder vaste woon- en verblijfplaats zijn donderdagmiddag aangehouden in een winkel aan de Nijmeegseweg in verband met winkeldiefstal. Zij wilden schoenen en een tas levensmiddelen voor een totaalbedrag van fl. 502,45 meenemen zonder te betalen. De drie zijn meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. Twee zijn direct in vrijheid gesteld en de jongen uit Venlo is inmiddels ook in vrijheid gesteld en heeft een dagvaarding uitgereikt gekregen. Hij zal zich binnenkort moeten verantwoorden voor de rechter.

WEERT Drugsaanhoudingen

WEERT Een 46 en een 42-jarige man uit Weert zijn donderdagmiddag aangehouden in een pand aan de Kanaalstraat in verband met overtreding van de opiumwet. Bij de controle werden 44 zakjes wiet, totaal 60,3 gram en 2 brokken hashish totaal 30,7 gram een brok hashish van 48,3 gram aangetroffen en was eigendom van de 46-jarige Weertenaar. De 42-jarige verdachte had totaal 2,2 gram wiet en 6,6 gram hashish bij zich. De beide verdachten zijn overgebracht naar het politiebureau en de verdovende middelen zijn in beslag genomen. Tegen de beide mannen is proces verbaal opgemaakt.

GRUBBENVORST Verkeerscontrole

GRUBBENVORST Tijdens een verkeerscontrole op de Lottumseweg op donderdagavond zijn 5 bekeuringen uitgedeeld. Drie fietsers voerden geen deugdelijke verlichting en een bromfietser werd bekeurd voor het niet dragen van een helm. Een automobilist werd bekeurd voor agressief rijgedrag in de 30 km-zone.

Tijdens een snelheidscontrole op de Horsterweg/Sevenumseweg op vrijdagmorgen zijn 3 bekeuringen uitgedeeld. Een van de overtreders reed op zijn bromfietsen met 70 km/uur over de rijbaan.

WEERT - Dronken chauffeur

WEERT Een 27-jarige automobilist uit Swartbroek is vrijdagmorgen aangehouden op de Wiekendreef met teveel alcohol op achter het stuur. Na ademanalyse kreeg de man een rijverbod opgelegd voor 2 uur. De zaak zal worden afgehandeld door middel van snelrecht.

VENLO Winkeldief

VENLO Een 15-jarige jongen uit Venlo wilde vrijdagmorgen in een winkel op de Straelseweg een blikje drank van fl. 2,69 meenemen zonder te betalen. De jongen deed vrijwillig afstand van het blikje en zal worden voorgedragen voor een procedure via bureau HALT. Tevens heeft de jongen een winkelverbod gekregen voor 5 jaar.

ROERMOND Winkeldievegge aangehouden

ROERMOND Een 38-jarige vrouw uit Roermond is donderdagavond aangehouden op verdenking van diefstal van verschillende goederen uit verschillende winkels in het centrum van Roermond. De vrouw werd overgebracht naar het politiebureau waar zij voor verder verhoor werd ingesloten. De politie heeft de zaak in onderzoek.

VENLO Bedrijfsinbraken

VENLO In de nacht van donderdag op vrijdag is bij drie bedrijven aan de Lomstraat, Sint Jorisstraat en op het Monseigneur Nolensplein ingebroken. Bij twee van de drie bedrijven werd toegang verschaft door een toegangsdeur te forceren. Bij het bedrijf aan het Nolensplein is het bij een poging gebleven. Bij het bedrijf in de Lomstraat werden sleutels en een geldbedrag van enkele tientjes buitgemaakt. Bij de inbraak in de Sint Jorisstraat werd een geldbedrag van enkele duizenden guldens meegenomen. De politie stelt een nader onderzoek in.

SEVENUM Autodiefstal

SEVENUM In de nacht van woensdag op donderdag is aan de Westerholtsingel een groene Mercedes e 290 gestolen. De 63-jarige eigenaar is voor circa fl. 126.000,= gedupeerd.

VENLO Aanhouding graffiti-pleger

VENLO Een 21-jarige man uit het Duitse Watmannsroth is vrijdagmiddag aangehouden op de Sloterbeekstraat op verdenking van graffiti op een goederenwagon. Een getuige had gezien dat de man met spuitbussen figuren had gespoten op een wagon van de Deutsche Bundesbahn. De man werd meegenomen naar het bureau waar hij na verhoor werd vrijgelaten. De verdachte kreeg in het kader van snelrecht een dagvaarding. Hij zal zich op woensdag 28 februari moeten verantwoorden bij de rechter.

REGIO Snelheidscontroles

KELPEN-OLER Tijdens snelheidscontroles op de Grathemerweg op vrijdagmorgen zijn 55 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 175 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 100 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

BEEGDEN - Tijdens snelheidscontroles op de Heerstraat Noord op vrijdagmorgen zijn 25 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 111 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

Laatste bericht van vrijdag 1 december

VENLO Behoudens onvoorspelbare actualiteiten is dit het laatste bericht van vandaag. Voor spoedeisende zaken kunt u bellen: 077 327 11 11. Omdat ons kantoortoestel (s avonds en )s nachts staat doorgeschakeld naar een sema-digit kan het even duren voordat u verbinding krijgt. Blijf aan de lijn en toets uw VOLLEDIGE telefoonnummer in; u wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.